Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > MESLEKİ İNGİLİZCE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE I Birinci düzey KİMS205 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı BURÇİN TÜRKMENOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders anlatımı ve haftalık ödevler
Dersin amacı İngilizce literatür tarama ve bilimsel yazıları okuyup anlama becerisi geliştirme.
Dersin tanımı İngilizce kuralların tekrarı; İngilizce bilimsel yazıları anlama ve Türkçe’ye çevirme yöntemleri; teknik terimler, birimler, notasyonlar ve kısaltmaların kullanımı; çeviri uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- İngilizce ve Türkçe’nin karşılaştırılması
3- İngilizce’de yapısal kurallar
4- İngilizce’de kuralların tekrarı: cümle yapısı, zamanlar, özel kuruluşlar
5- Yardım kaynakları: sözlükler, bilgisayar yazılımları, internet
6- Kaynak kullanım yöntemleri + örnek uygulamalar
7- Notasyonlar, birimler ve kısaltmalar + örnek uygulamalar
8- ARA SINAV
9- Bilimsel ve teknik dilin özellikleri + örnek uygulamalar
10- Bilimsel ve teknik metinleri anlamada kurallar
11- Tercüme yapma yöntemleri + örnek uygulamalar
12- Amaca uygun kaynak tarama + örnek uygulamalar
13- İngilizce metinlerin ihtivasını anlama
14- İşlenen konuların özetlenerek birleştirilmesi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel İngilizce kullanım kurallarını anlama
2- Literetür tarama becerisi geliştirme
3- İngilizce bilimsel yazıları anlama ve Türkçe’ye çevirme bercerisi kazanma
4- Teknik terimlerin İngilizcelerini bilme
5- İngilizcede birimler, notasyonlar ve kısaltmaların kullanımını öğrenme
6- İngilizce bilgisini canlı tutma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 8 1 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı *. Kuzugüdenli, Ö.E., “İngilizce’den Türkçeye Bilimsel Çeviri Yapma,” Ders notları, Erciyes Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümü, Kasım 2012.
Yardımcı Kaynaklar *. haftalık uygulama notları ve ödevler

Ders ile ilgili dosyalar