Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (y.l.) > MEKATRONİK TASARIM İLKELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEKATRONİK TASARIM İLKELERİ İkinci düzey MEM 519 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Mekatronik sistemlerin tasarımında kritik rol oynayan temel bileşenlerin anlaşılması ve açıklanması. Algılama, işlem yapma, ve hareket ettirme özelliklerine sahip mekatronik elemanların birleştirilmesi ve uyumlu çalışmalarını sağlayacak şekilde tasarım yapma becerisinin kazandırılması.
Dersin tanımı Mekatronik sistemlerin kapsamlı bir şekilde incelenmesi, bu sistemlerde yer alan elemanların işlevlerinin ve öneminin anlatılması. Mekatronik sistemlerin tasarım ve uygulama süreçlerinin detaylı bir şekilde ele alınması.

Dersin içeriği
1- Tasarım Metodolojileri: Sorun Çözümü ve Karar Alma Süreçleri.
2- Tasarım Metodolojileri: Sorun Çözümü ve Karar Alma Süreçleri.
3- Tasarım Metodolojileri: Sorun Çözümü ve Karar Alma Süreçleri.
4- Tasarım Metodolojileri: Sorun Çözümü ve Karar Alma Süreçleri.
5- Proje Yönetimi: Mühendislik Yaklaşımları, Planlama ve Organizasyon.
6- Proje Yönetimi: Mühendislik Yaklaşımları, Planlama ve Organizasyon.
7- Proje Yönetimi: Mühendislik Yaklaşımları, Planlama ve Organizasyon.
8- Ekonomik Analiz ve Maliyet Hesaplamaları.
9- Ekonomik Analiz ve Maliyet Hesaplamaları.
10- Algılama Teknolojileri: Sensörler ve Kullanım Alanları.
11- Algılama Teknolojileri: Sensörler ve Kullanım Alanları.
12- Aktüatörler: Hareket ve Kontrol Mekanizmaları.
13- Aktüatörler: Hareket ve Kontrol Mekanizmaları.
14- Aktüatörler: Hareket ve Kontrol Mekanizmaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mekatronik sistemlerin temel bileşenlerinin net bir şekilde tanımlanması ve açıklanması.
2- Mekatronik tabanlı bir projenin tasarım aşamalarının ve tasarım sürecinin sıralamasının belirlenmesi.
3- Mekatronik sistem bileşenlerinin (algılayıcılar, karar verme üniteleri ve eyleyicileri içeren sistemlerin tasarımı dahil) birleştirilmesi ve bütünleşik bir sistem olarak işlev görmelerinin sağlanması.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Shetty, D., & Kolk, R. A. (2010). Mechatronics system design. CL-Engineering.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar