Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRK HALK BİLİMİ VE EĞİTİM |
İkinci düzey |
TEA 541 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EROL AKSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Erol AKSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze.
|
Dersin amacı
|
Halk bilimine ait sözlü ve yazılı unsurları tanımak, halk bilim kuram ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve Türkçe eğitimi kapsamında bu ürünlerin kullanılabilirliğini incelemek.
|
Dersin tanımı
|
Halk biliminin ortaya çıkışı ve gelişimi, Türk halk bilimi araştırmaları tarihi, halk biliminin araştırma sahası, halk bilimi kuramları, Türkçe dersi kapsamında halk bilimi unsurlarının kullanımı.
|
1- |
Halk bilimi kavramı
Halk biliminin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi
|
2- |
Halk biliminin çalışma sahası
Halk biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi
|
3- |
Halk bilimi halk edebiyatı ilişkisi
|
4- |
Halk edebiyatı ve halk biliminin kaynakları.
|
5- |
Halk biliminde bazı terim ve kavramlar.
|
6- |
Halk biliminde belli başlı kuramlar (Masal inceleme yöntemleri, Psikanalitik Kuram, kahraman biyografileri vd.).
|
7- |
Halk biliminde belli başlı kuramlar (Masal inceleme yöntemleri, Psikanalitik Kuram, kahraman biyografileri vd.).
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Küreselleşme ve halk bilimi.
|
10- |
Türkçe dersi-halk bilimi ilişkisi.
|
11- |
Türkçe dersinde kullanılan halk bilimi unsurları.
|
12- |
Türk halk bilimi ve Türkçe eğitimi alanında yapılmış örnek bilimsel çalışmalar (Tezler, makaleler vs.)
|
13- |
Türk halk bilimi ve Türkçe eğitimi alanında yapılmış örnek bilimsel çalışmalar (Tezler, makaleler vs.)
|
14- |
Türk halk bilimi ve Türkçe eğitimi alanında yapılmış örnek bilimsel çalışmalar (Tezler, makaleler vs.)
|
15- |
Yıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Halk bilimi kavramını ve araştırma sahasını anlama.
|
2- |
Halk biliminin ortaya çıkışını ve tarihsel sürecini öğrenme.
|
3- |
Türk halk bilimi araştırma sahası ve tarihsel sürecini öğrenme.
|
4- |
Halk bilimi-eğitim ilişkisini kavrama.
|
5- |
Türk halk bilimi ürünlerinin Türkçe dersinde kullanılabilirliğini anlama.
|
6- |
Türk halk bilimi-Türkçe eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları yakından tanıma.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
|
|
2- |
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
|
|
3- |
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
|
|
4- |
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
|
|
5- |
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
|
|
6- |
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
|
|
7- |
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
6
|
36
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
6
|
36
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aça, M. (Edt.). (2016). Türk Halk Bilimi El Kitabı. Kömen Yayınları, Konya.
Artun, E. (2008). Türk Halk Bilimi. Kitabevi Yayınları. İstanbul.
Çobanoğlu, Ö. (2002). Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Akçağ Yayınları, Ankara.
Yılar, Ö. (2006). Halk Bilimi ve Eğitim. PegemA Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|