Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon (i.ö.) > OKULLARDA REHBERLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OKULLARDA REHBERLIK Birinci düzey MB 401 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞENUR GÜNDÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmen adaylarının okullarda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetleri Rehberliğin ilkeleri Rehberlik çalışmalarının tarihçesi Rehberlikte gelişimsel yaklaşım Eğitim kademelerine göre rehberlik hizmetleri Kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik Bireyi tanıma teknikleri Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi ve değerlendirilmesi Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetleri
3- Rehberliğin ilkeleri
4- Rehberlik çalışmalarının tarihçesi
5- Rehberlikte gelişimsel yaklaşım
6- Eğitim kademelerine göre rehberlik hizmetleri
7- Kişisel rehberlik
8- Eğitsel rehberlik
9- Mesleki rehberlik
10- Bireyi tanıma teknikleri (Test teknikleri)
11- Bireyi tanıma teknikleri (Test dışı teknikler)
12- Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi
13- Rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi
14- Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyada ve Türkiye’de rehberliğin tarihsel gelişimini açıklar.
2- Çağdaş eğitimde rehberlik uygulamalarının yerini söyler.
3- Rehberliği türlerine göre sınıflandırır.
4- Okullarda uygulanan PDR hizmetlerini sıralar.
5- Kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik öğretim basamaklarına göre değişen yönlerini kavrar.
6- Bireyi tanıma tekniklerinden uygun olanı seçer ve uygular.
7- Eğitim kademesine uygun olarak PDR programların hazırlar ve uygular.
8- Rehberlik hizmetlerinde sınıf rehber öğretmeninin rolünü açıklar.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar