Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OKULLARDA REHBERLIK |
Birinci düzey |
MB 401 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞENUR GÜNDÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarının okullarda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetleri
Rehberliğin ilkeleri
Rehberlik çalışmalarının tarihçesi
Rehberlikte gelişimsel yaklaşım
Eğitim kademelerine göre rehberlik hizmetleri
Kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik
Bireyi tanıma teknikleri
Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi ve değerlendirilmesi
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetleri
|
3- |
Rehberliğin ilkeleri
|
4- |
Rehberlik çalışmalarının tarihçesi
|
5- |
Rehberlikte gelişimsel yaklaşım
|
6- |
Eğitim kademelerine göre rehberlik hizmetleri
|
7- |
Kişisel rehberlik
|
8- |
Eğitsel rehberlik
|
9- |
Mesleki rehberlik
|
10- |
Bireyi tanıma teknikleri (Test teknikleri)
|
11- |
Bireyi tanıma teknikleri (Test dışı teknikler)
|
12- |
Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi
|
13- |
Rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi
|
14- |
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dünyada ve Türkiye’de rehberliğin tarihsel gelişimini açıklar.
|
2- |
Çağdaş eğitimde rehberlik uygulamalarının yerini söyler.
|
3- |
Rehberliği türlerine göre sınıflandırır.
|
4- |
Okullarda uygulanan PDR hizmetlerini sıralar.
|
5- |
Kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik öğretim basamaklarına göre değişen yönlerini kavrar.
|
6- |
Bireyi tanıma tekniklerinden uygun olanı seçer ve uygular.
|
7- |
Eğitim kademesine uygun olarak PDR programların hazırlar ve uygular.
|
8- |
Rehberlik hizmetlerinde sınıf rehber öğretmeninin rolünü açıklar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
3
|
21
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
3
|
21
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
118
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|