Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > HOMEOPATİ VE TIBBİ BİTKİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HOMEOPATİ VE TIBBİ BİTKİLER Üçüncü düzey VFT-621 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin amacı Homeopati ve homeopatik maddeler hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Homeopati ve homeopatik maddeler

Dersin içeriği
1- Homeopati'nin tanımı ve tarihçesi
2- Maddelerin kaynakları ve seyreltme methodları
3- Homeopati'nin ilkeleri
4- Homeopatik maddelerin etki gücü, etki şekilleri ve etkilerinin incelenmesi; hastalardaki etkilerinin incelenmesi
5- Sağaltımda klinik yönden uyarılar, istenmeyen etkileri, ilaç etkileşimleri, üstünlükleri ve zayıf yönleri
6- Hastanın muayenesi; Homeopatik maddelerin kullanılmaları, seçilmesi ve önemli bazı homeopatik maddeler
7- Ara sınav
8- Bitkisel maddeler I
9- Bitkisel maddeler II
10- Bitkisel maddeler III
11- Bitkisel maddeler IV
12- Hayvanlar ve Hayvansal maddeler I
13- Hayvanlar ve Hayvansal maddeler II
14- Hayvanlar ve Hayvansal maddeler III
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Homeopati'nin ilkelerini bilir
2- Öğrenciler Homeopatik maddelerin kullanılmalarını bilir
3- Öğrenciler Homeopatik Bitkisel maddeleri bilir
4- Öğrenciler Homeopatik Hayvansal maddeleri bilir
5- Öğrenciler Homeopatik maddelerin kullanılmalarını bilir
6- Öğrenciler istenmeyen etkilerini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi Botanik ve Tıbbi Bitkiler, Kaya S editör (2008)

Ders ile ilgili dosyalar