Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (doktora) > ELEKTRİK MAKİNALARI TASARIM İLKELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRİK MAKİNALARI TASARIM İLKELERİ Üçüncü düzey EM 330 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERHAT DALDABAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FERHAT DALDABAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri : Haftada 2 saat teorik.
Dersin amacı Bu derste, öğrencilerin kabiliyetlerini geliştirecek şekilde AC elektrik makinalarının teorisi, tasarımı ve uygulamaları hakkındaki temel prensiplerinin verilmesi amaçlanmaktadır. Ders, asenkron makinaların yapısal özellikleri, Tasarım parametreleri, döner manyetik alan analizi, tek ve çok faz indüksiyon mmakinaları, indüksiyon motorların çalışma modları ve eşdeğer devre modelleri, indüksiyon motorların hız control teknikleri, lineer indüksiyon motorlar, senkron makinaların temelleri, senkron motor ve jeneratörlerin temel özellikleri, senkron motorların hız kontrol teknikleri ve uygulamaları, harmonikler, özel elektrik makinaları konularını içermektedir.
Dersin tanımı AC Elektrik Makinalarının Tasarım İlkeleri

Dersin içeriği
1- AC makinaların temel prensipleri ve döner manyetik alan.
2- AC makinaların temel prensipleri ve döner manyetik alan.
3- İndüksiyon makinaların temelleri ve eşdeğer devreleri.
4- İndüksiyon makinaların temelleri ve eşdeğer devreleri.
5- İndüksiyon motorların çalışma modları.
6- İndüksiyon motorların çalışma modları.
7- İndüksiyon motorların hız kontrol teknikleri.
8- Lineer indüksiyon motorlar.
9- Senkron motorların temelleri ve eşdeğer devreleri.
10- Senkron motorların temelleri ve eşdeğer devreleri.
11- Senkron motor ve jeneratörler.
12- Senkron motor ve jeneratörler.
13- Senkron motorların hız kontrol teknikleri ve uygulamaları.
14- Özel elektrik makinaları.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- • öğrencilerin mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A.E. Fitzgerald, Charles Kingsley, Stephen D. Udmans, Electric Machinery, McGraw Hill. P.C. Sen, Principles of Electric Machines and Power Electronics, John Wiley & Sons.
Yardımcı Kaynaklar B.S. Guru, Huseyin R. Hızıroglu, Electric Machinery and Transformers, Oxford University Press

Ders ile ilgili dosyalar