Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > OMURGALI HAYVANLAR LAB.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OMURGALI HAYVANLAR LAB. Birinci düzey BİY310 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN TEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN TEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğr. Grv. Dr. MEHMET TAŞKIRAN ARŞ. GRV. ALİ TUĞRUL AKIN
Dersin veriliş şekli Her konunun işlenmesi laboratuarda; canlı örnekler ile korunmuş kolleksiyon örneklerinin incelenmesi ve bilgisayar programı destekli olarak inceleme ve gözlem şeklinde gerçekleştirilecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere omurgalı hayvanların biyolojileri ve sistematikleri hakkında bilgi vermektir. Ayrıca öğrencilerin farklı hayvan türlerini tanımalarını sağlamak ta diğer bir amacımızdır
Dersin tanımı Omurgalı hayvan örneklerinin toplanması, preparasyonu ve saklanması ile ilgili yöntemler, kıkırdaklı ve kemikli balıklar, amfibiler, sürüngenler, kuşlar ve memelilere ait örneklerin anatomik ve morfolojik özelliklerinin incelenmesi, koleksiyondaki ve çevredeki omurgalıların teşhisi.

Dersin içeriği
1- Omurgalı örneklerinin toplanması ve saklanması
2- Kıkırdaklı balık örneklerinin incelenmesi
3- Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
4- Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
5- Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
6- İki yaşamlı örneklerinin incelenmesi
7- Sürüngen örneklerinin incelenmesi
8- Sürüngen örneklerinin incelenmesi
9- Sürüngen örneklerinin incelenmesi
10- Kuş örneklerinin incelenmesi
11- Memeli örneklerinin incelenmesi
12- Memeli örneklerinin incelenmesi
13- Memeli örneklerinin incelenmesi
14- Memeli örneklerinin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Omurgalıların biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
2- Balıkların genel özelliklerini bilebilir
3- Ülkemizdeki çeşitli balık türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
4- Amfibilerin biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
5- Ülkemizdeki çeşitli amfibi türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
6- Sürüngenlerin biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
7- Ülkemizdeki çeşitli sürüngen türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
8- Kuşların ve memelilerin genel özelliklerini tanıyıp çeşitli türleri tanıyabilme
9- Çevresinde yayılış gösteren çeşitli omurgalı türlerini canlı olarak görüp tanıyabilme
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Kuru, M., Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık ve Dağıtım Ltd. Şti. 2009.. 2-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Anamniyota Meteksan, Ankara, 1999 3-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Amniyota (sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Meteksan, Ankara, 1999 4. Yımaz, M., Gül, A., Omurgalılar Sistematiği Laboratuvar El Kitabı Gazi Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi, Anakra 1995. 5.Kıvanç, E., Yiğit, N., Çolak, E., Özkurt, Ş., Sözen, M., Omurgalı Hayvanlar Laboratuvar Kılavuzu. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1-De Iuliis, G., Pulerà, D., The Dissection of Vertebrates. A Laboratory Manual. Academic Pres- Elsevier, 2007

Ders ile ilgili dosyalar