Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OMURGALI HAYVANLAR LAB. |
Birinci düzey |
BİY310 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Grv. Dr. MEHMET TAŞKIRAN
ARŞ. GRV. ALİ TUĞRUL AKIN
|
Dersin veriliş şekli
|
Her konunun işlenmesi laboratuarda; canlı örnekler ile korunmuş kolleksiyon örneklerinin incelenmesi ve bilgisayar programı destekli olarak inceleme ve gözlem şeklinde gerçekleştirilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere omurgalı hayvanların biyolojileri ve sistematikleri hakkında bilgi vermektir. Ayrıca öğrencilerin farklı hayvan türlerini tanımalarını sağlamak ta diğer bir amacımızdır
|
Dersin tanımı
|
Omurgalı hayvan örneklerinin toplanması, preparasyonu ve saklanması ile ilgili yöntemler, kıkırdaklı ve kemikli balıklar, amfibiler, sürüngenler, kuşlar ve memelilere ait örneklerin anatomik ve morfolojik özelliklerinin incelenmesi, koleksiyondaki ve çevredeki omurgalıların teşhisi.
|
1- |
Omurgalı örneklerinin toplanması ve saklanması
|
2- |
Kıkırdaklı balık örneklerinin incelenmesi
|
3- |
Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
|
4- |
Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
|
5- |
Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
|
6- |
İki yaşamlı örneklerinin incelenmesi
|
7- |
Sürüngen örneklerinin incelenmesi
|
8- |
Sürüngen örneklerinin incelenmesi
|
9- |
Sürüngen örneklerinin incelenmesi
|
10- |
Kuş örneklerinin incelenmesi
|
11- |
Memeli örneklerinin incelenmesi
|
12- |
Memeli örneklerinin incelenmesi
|
13- |
Memeli örneklerinin incelenmesi
|
14- |
Memeli örneklerinin incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Omurgalıların biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
|
2- |
Balıkların genel özelliklerini bilebilir
|
3- |
Ülkemizdeki çeşitli balık türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
|
4- |
Amfibilerin biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
|
5- |
Ülkemizdeki çeşitli amfibi türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
|
6- |
Sürüngenlerin biyolojisi ve sistematiğini yapabilir
|
7- |
Ülkemizdeki çeşitli sürüngen türlerini tanıyıp sistematiğini yapabilir
|
8- |
Kuşların ve memelilerin genel özelliklerini tanıyıp çeşitli türleri tanıyabilme
|
9- |
Çevresinde yayılış gösteren çeşitli omurgalı türlerini canlı olarak görüp tanıyabilme
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
76
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Kuru, M., Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık ve Dağıtım Ltd. Şti. 2009..
2-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Anamniyota Meteksan, Ankara, 1999
3-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Amniyota (sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Meteksan, Ankara, 1999
4. Yımaz, M., Gül, A., Omurgalılar Sistematiği Laboratuvar El Kitabı Gazi Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi, Anakra 1995.
5.Kıvanç, E., Yiğit, N., Çolak, E., Özkurt, Ş., Sözen, M., Omurgalı Hayvanlar Laboratuvar Kılavuzu. Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-De Iuliis, G., Pulerà, D., The Dissection of Vertebrates. A Laboratory Manual. Academic Pres- Elsevier, 2007
|
|