Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > NANOKOMPOZİTLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NANOKOMPOZİTLER İkinci düzey NBT 609 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik/Yüz Yüze
Dersin amacı Nanokompozitlerin üretim ve karakterizasyon yöntemleri hakkında bilgi edinilmesi.
Dersin tanımı Kompozit ve nanomalzemeler hakkında genel ve teorik bilgilerle başlayan ders nano kompozitlerin tanımı, üretim ve karakterizasyon yöntemleri hakkında bilgilerle devam etmektedir.

Dersin içeriği
1- Kompozit malzemelerin tanımı, avantaj ve dezavantajları, sınıflandırılması
2- Kompozit malzemelerin tanımı, avantaj ve dezavantajları, sınıflandırılması
3- Takviye malzemeleri.
4- Matris malzemeleri.
5- Kompozit malzemelerin Üretim yöntemleri
6- Nanoteknoloji ve nanomalzemeler
7- Ara Sınav
8- Nanoteknoloji ve nanomalzemeler
9- Nanokompozitler
10- Nanokompozitler
11- Nanokompozitlerin üretim yöntemleri
12- Nanokompozitlerin üretim yöntemleri
13- Nanokompozitlerin karakterizasyon yöntemleri
14- Nanokompozitlerin karakterizasyon yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kompozit malzemeler hakkında bilgi edinme.
2- Nanomalzemeler hakkında bilgi edinme.
3- Nanokompozitler hakkında bilgi edinme.
4- Nanokompozitlerin üretim ve karakterizasyonu hakkında bilgi edinme.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar