Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MODELDEN RESİM 1 |
Birinci düzey |
RES203 |
Zorunlu |
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
DESEN II
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. SEVGİ ÇAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.ÖZLEM GÖK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ.GÖR. DİLAN AY
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
MODELDEN RESİM DERSİNİN AMACI İNSAN FİĞÜRÜNÜ DOĞRU GÖRME VE FARKLI TEKNİKLERLE DOĞRU BİR BİÇİMDE RESMEDEBİLME. ORAN ORANTI, ANATOMİ BİLGİSİ KOMPOZİSYON MODLE ETME BECERİSİNİ FARKLI TEKNİKLERDE UYGULAYABİLME.
|
Dersin tanımı
|
MODEL DURUŞLARINI ANATOMİK AÇIDAN VE ORAN ORANTI KOMPOZİSYON GİBİ RESİMSEL BECERİLER KAZANARAK UYGULAYABİLME.
|
1- |
DERSE GİRİŞ TEKNİK VE MALZEME BİLGİLERİNİN VERİLMESİ. DERSİN İÇERİĞİ VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN BİLDİLENDİRİLİRİLMESİ. ÖĞRENCİNİN SEVİYE SURUM TESPİTİ İÇİN SANDALYEDE OTURAN MODEL ÇİZİMİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
2- |
KARAKALEM TEKNİKLERİ HAKKINDA BİLGİ VERİLMESİ, KAĞIT ÇEŞİTLERİ, MODELE NASIL BAKILMASI GEREKTİĞİNİN BİLGİSİ ŞOVALE TUTUŞ ŞEKLİ GİBİ TEMEL BİLGİLERİN UYGULAMALI OLARAK GÖSTERİLMESİ. ATÖLYE KULLANIMI VE MODEL ÇİZİMİ YAPARKEN MODEL AÇISINDAN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEKN HUSUSLARIN BİLGİSİNİN VERİLMESİ. CANLI MODEL ÇİZİM UYGULAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRİLMESİ.
|
3- |
KOMPOZİSYON ORAN ORANTI AÇIK KOYU DENGESİ MODLE ETME VE ÖLÇÜ ALMA HAKKKINDA UYGULAMALI BİLGİ VERİLMESİ. CANLI MODELDEN ÇİZİM UYGULAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ.
|
4- |
CANLI MODEL ÇİZİM TEKNİKLERİ UYGULAMA VE SÜREÇ DEGERLENDİRİLMESİ
|
5- |
HEYKEL BÖLÜMÜ İLE İŞ BİRLİĞİ KONTRAPOST DURUŞ ANLATIMI WORKSHOP HEYKEL YAPIMI ÜZERİNDEN DAVUT HEYKELİNDE ORAN ORANTI AKS . UYGULAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
6- |
KONTRAPOST DURUŞUN CANLI MODEL ÜZERİNDEN ÇİZİM YAPILMASI UYGULAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME
|
7- |
KONTRAPOST DURUŞ CANLI MODEL ÇİZİMİ AKRİLİK BOYA SİYAH BEYAZ GİRİŞ TONLAMALARLA KARIŞIK TEKNİK UYGULAMA. FİĞÜR MEKAN İLİŞKİSİ. UYGULAMA VE SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
CANLI MODELDEN ÇİZİM UYGULAMALARI OTURAN FİĞÜR KOMPOZİSYON ORAN ORANTI AÇIK KOYU DENGESİ (KARA KALEM) FİGÜR VE MEKAN İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
10- |
CANLI MODELDEN ÇİZİM UYGULAMALARI OTURAN FİĞÜR VE GEOMETRİK FORM . KOMPOZİSYON ORAN ORANTI AÇIK KOYU DENGESİ (FÜZEN KALEM) FİGÜR VE MEKAN İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
11- |
CANLI MODELDEN ÇİZİM UYGULAMALARI OTURAN FİĞÜR KOMPOZİSYON ORAN ORANTI AÇIK KOYU DENGESİ (LAVİ) FİGÜR VE MEKAN İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
12- |
CANLI MODELDEN ÇİZİM UYGULAMALARI AYAKTA FİĞÜR KOMPOZİSYON ORAN ORANTI AÇIK KOYU DENGESİ (LAVİ) FİGÜR VE MEKAN İLİŞKİSİ. (HIZLI ÇİZİM /GESTURE DRAWİNG) SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
13- |
CANLI MODELDEN ÇİZİM UYGULAMALARI (FİĞÜR VE GEOMETRİK FORM İKİLİ )KOMPOZİSYON, ORAN ORANTI AÇIK KOYU DENGESİ (AKRİLİK BOYA SİYAH-BEYAZ ) FİGÜR VE MEKAN İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
14- |
CANLI MODELDEN ÇİZİM UYGULAMALARI FİĞÜR KOMPOZİSYON ( KOVA, YAĞMURLUK, ŞEMSİYE) ORAN ORANTI AÇIK KOYU DENGESİ (AKRİLİK BOYA VALÖRLÜ ARMONİ) FİGÜR VE MEKAN İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
15- |
CANLI MODELDEN ÇİZİM UYGULAMALARI FİĞÜR KOMPOZİSYON , İMGESEL MEKAN KURGULAMA ORAN ORANTI AÇIK KOYU DENGESİ (AKRİLİK BOYA RENKLİ ÇALIŞMA) FİGÜR VE MEKAN İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
16- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencinin gözlem gücünü geliştirmek.
|
2- |
Çizgi mantığını ve kompozisyonu kurmayı doğru anlamak
|
3- |
İnsan formuna ve nesne kompozisyonlarına ilişkin bilgi ve estetik duyarlılığın geliştirilmesi
|
4- |
Canlı Model üzerinden çalışma yetisi kazanmak.
|
5- |
Öğrencinin çizgisel yorum gücünü geliştirmek.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John
Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin
Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
|