Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > HEMATOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEMATOLOJİ Üçüncü düzey TLT 180 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEMAN KARBUKAN NAYİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEMAN KARBUKAN NAYİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Hematolojik Analizler yapma bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin tanımı Kan Bilimi

Dersin içeriği
1- Kan hücrelerinin gelişimi
2- Anemiler, Polisitemiler, Hemoglobinopatiler
3- Pıhtılaşmaya meyil ve doğal antikoagülanlar, trombosit hastalıkları
4- Pıhtılaşma testleri (PT, Aptt, TT, Pıhtılaşma zamanı, Kanama zamanı, Turnike testi)
5- Lösemiler, Lenfomalar ve multipl myeloma
6- Tam kan sayımı ve cihaz sonuçlarının değerlendirilmesi
7- Hemoglobin, hematokrit ve ölçümü
8- VİZE SINAVI
9- Ara sınav değerlendirilmesi.Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
10- Eritrosit sayımı ve lökosit formülü
11- Trombosit ve trombosit sayımı
12- Periferik yayma,Wright, Giemsa ve Retikülosit boyası, Özel boyalar: PAS, peroxidaz, sudan black, esteraz
13- Sedimantasyon ölçümü ve değerlendirilmesi
14- Kan almaKan alma Kan grupları, kan grup tayini, Çapraz karşılaştırma
15- Kan alma Direkt ve indirekt Coombs testi, Kan ve kan ürünleri, Kan transfüzyonları ve reaksiyonları
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kan hücreleri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Pıhtılaşma ve pıhtılaşma testleri hakkında bilgi sahibi olmak
3- Kan hücrelerini sayabilmek ve sonuçları değerlendirebilmek
4- Boyama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
5- Sedimantasyon ölçümü yapabilmek
6- Kan transfüzyonları ile ilgili testleri yapabilmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar