Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > ERKEK DAMIZLIKLARDA YETİŞTİRME HİJYENİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ERKEK DAMIZLIKLARDA YETİŞTİRME HİJYENİ Üçüncü düzey VDS 506 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÖMER ORKUN DEMİRAL / PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik-Sözlü
Dersin amacı Erkek damızlıklarda yetiştirme dönemi, sperma alma ve sonrası uygulanacak hijyen kurallarının öğretilmesi
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Hastalıklara karşı önlemler
2- Hastalık kontrol ilkeleri
3- Hastalığın önlenmesinde dezenfeksiyonun önemi
4- Dezenfektanların seçimi ve kullanımı
5- Temizlik maddelerinin işlevleri
6- Dezenfeksiyon programlarının planlanması
7- Dezenfeksiyon programlarının değerlendirilmesi
8- Ara sınav
9- Yetiştiricilikte spesifik patojen etkenlere karşı dezenfektanların aktiviteleri
10- Damızlık büyükbaş barınaklarının temizlik ve dezenfeksiyonu
11- Damızlık kümeslerin temizlik ve dezenfeksiyonu
12- Dezenfeksiyon dinamikleri ve etki mekanizmaları
13- Antibakteriyel aktivitenin kontrolü
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan türlerinde erkek damızlıkların yetiştirilmesinde sağlık koruma ve hijyenik uygulamaların öğrenilmesi
2- Yetiştiricilikte spesifik patojen etkenlere karşı dezenfektanların aktivitelerinin öğrenilmesi
3- Damızlık büyükbaş barınaklarının temizlik ve dezenfeksiyonunun öğrenilmesi
4- Damızlık kümeslerin temizlik ve dezenfeksiyonunun öğrenilmesi
5- Dezenfeksiyon dinamikleri ve etki mekanizmalarının öğrenilmesi
6- Antibakteriyel aktivitenin kontrolünün öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 20 1 20
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1. Dr. Fikret ÖZENLİ 1998 Sağlık ve Hijyen Mega Basım, İstanbul 2.Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York

Ders ile ilgili dosyalar