Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FERİDE KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik, laboratuvarda haftada 2 saat pratik
|
Dersin amacı
|
Toksikolojik Analizler hakkında bilinmesi gerekenlerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Toksikolojik Analizler
|
1- |
ANALİTİK YÖNTEMLERİN TOKSİKOLOJİK ARAŞTIRMALARDA
UYGULANMASI
|
2- |
SİSTEMATİK TOKSİKOLOJİK ANALİZ
|
3- |
ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE DOĞRUDAN ARANMASI
|
4- |
ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE İZOLASYON
TEKNİKLERİ
|
5- |
ZEHİRLERİN TARAMA YÖNTEMLERİNDE KULLANILAN
ENSTRUMENTAL TEKNİKLER
|
6- |
ÖNEMLİ ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE ANALİZLERİ
|
7- |
UÇUCU ZEHİRLER I
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
UÇUCU ZEHİRLER II
|
10- |
UÇUCU OLMAYAN ORGANİK ZEHİRLER
|
11- |
KULLANIMI KONTROL ALTINDA OLAN MADDELER
|
12- |
DOPİNG MADDELERİ
|
13- |
PESTİSİTLER
|
14- |
METALİK ZEHİRLER
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler anorganik zehirlerin analizi ile ilgili özellikler hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
|
2- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler uçucu olmayan organik zehirlerin analiz örneğinden izolasyonları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
|
3- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler uçucu zehirlerin analiz örneğinden izolasyonları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar
|
4- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler hedefsiz toksikolojik analiz hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
|
5- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler toksikolojik analizin esasları, analiz örneği hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar
|
6- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler anorganik zehirlerin analizi ile ilgili özellikler hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TOKSİKOLOJİ LABORATUVAR KİTABI,Prof. Dr. Nevin VURAL,Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Yayın No: 84, (2000).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TOKSİKOLOJİ LABORATUVAR KİTABI,Prof. Dr. Nevin VURAL,Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Yayın No: 84, (2000).
|
|