Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sosyoloji (doktora) > YÜZEYSEL SU KALİTESİ MODELLEMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜZEYSEL SU KALİTESİ MODELLEMESİ Üçüncü düzey ÇEM 624 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FİLİZ DADAŞER ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FİLİZ DADAŞER ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı yüzey su kalitesi modellemesinin temel prensiplerinin ve uygulamalarının anlatılmasıdır.
Dersin tanımı Genel olarak su kalite modellerinin tanıtımı, , su kalitesi modelleme aşamaları, model hassasiyeti, model performansının incelenmesi, modelin geçerliliği, akarsuların kirlenmesi, göllerin kirlenmesi, bazı yüzey su kalitesi modellemesi konuları (çözünmüş oksijen, ötrafikasyon, toksik madde ve sıcaklık)

Dersin içeriği
1- Çevresel Sistemler, Modelleme Giriş, Model Türleri, Model geliştirme süreci, Su kalitesi modellerine genel bakış, Temel matematiksel ve fiziksel kavramlar
2- Çevresel Sistemler, Modelleme Giriş, Model Türleri, Model geliştirme süreci, Su kalitesi modellerine genel bakış, Temel matematiksel ve fiziksel kavramlar
3- Akarsular ve akarsuların kirlenmesi
4- Akarsular ve akarsuların kirlenmesi
5- Göller ve göllerin kirlenmesi
6- Göller ve göllerin kirlenmesi
7- Çözünmüş oksijen
8- Çözünmüş oksijen
9- Ötrofikasyon
10- Ötrofikasyon
11- Toksik maddeler
12- Toksik maddeler
13- Sıcaklık
14- Sıcaklık
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
3- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Thomann, R.V. ve Mueller, J.A., Principles of Surface Water Quality Modeling and Control, HarperCollins Publishers, 1987 Chapra, S.C., Surface Water Quality Modeling, McGraw-Hill Companies, 1997

Ders ile ilgili dosyalar