Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FİLİZ DADAŞER ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. FİLİZ DADAŞER ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı yüzey su kalitesi modellemesinin temel prensiplerinin ve uygulamalarının anlatılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Genel olarak su kalite modellerinin tanıtımı, , su kalitesi modelleme aşamaları, model hassasiyeti, model performansının incelenmesi, modelin geçerliliği, akarsuların kirlenmesi, göllerin kirlenmesi, bazı yüzey su kalitesi modellemesi konuları (çözünmüş oksijen, ötrafikasyon, toksik madde ve sıcaklık)
|
1- |
Çevresel Sistemler, Modelleme Giriş, Model Türleri, Model geliştirme süreci, Su kalitesi modellerine genel bakış, Temel matematiksel ve fiziksel kavramlar
|
2- |
Çevresel Sistemler, Modelleme Giriş, Model Türleri, Model geliştirme süreci, Su kalitesi modellerine genel bakış, Temel matematiksel ve fiziksel kavramlar
|
3- |
Akarsular ve akarsuların kirlenmesi
|
4- |
Akarsular ve akarsuların kirlenmesi
|
5- |
Göller ve göllerin kirlenmesi
|
6- |
Göller ve göllerin kirlenmesi
|
7- |
Çözünmüş oksijen
|
8- |
Çözünmüş oksijen
|
9- |
Ötrofikasyon
|
10- |
Ötrofikasyon
|
11- |
Toksik maddeler
|
12- |
Toksik maddeler
|
13- |
Sıcaklık
|
14- |
Sıcaklık
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
20
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Thomann, R.V. ve Mueller, J.A., Principles of Surface Water Quality Modeling and Control, HarperCollins Publishers, 1987
Chapra, S.C., Surface Water Quality Modeling, McGraw-Hill Companies, 1997
|
|