Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > KLİNİK BİYOKİMYA II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK BİYOKİMYA II İkinci düzey VBK 514 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MERYEM EREN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MERYEM EREN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli teorik ve pratik
Dersin amacı Bu derste öğrencilere klinik biyokimyaya yönelik hem teorik hem de uygulama derslerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bu ders klinik biyokimyasal değerlendirmeleri kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Karaciğer fonksiyon testleri
2- Karaciğer fonksiyon testleri
3- Sekretorik fonksiyonlarla ilgili testler
4- Sekretorik fonksiyonlarla ilgili testler
5- Sentez kapasitesiyle ilgili testler
6- Böbrekler
7- Böbrek fonksiyonları
8- İdrar şekillenmesi
9- Böbrek fonksiyon kayıplarının nedenleri
10- Böbrek fonksiyon kayıplarının nedenleri
11- Böbrek fonksiyon kayıplarının sonuçları
12- Böbrek fonksiyon kayıplarının sonuçları
13- Böbrek fonksiyon testleri
14- Böbrek fonksiyon testleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karaciğer fonksiyon testlerini bilir.
2- Sekretorik fonksiyon testlerini bilir.
3- İdrar oluşumu hakkında bilgi sahibi olur.
4- Böbrek fonksiyon testlerini bilir.
5- Böbrek ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
6- Böbrek ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996. Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ankara, 1981. Mengi M. Pratik Biyokimya ve Veteriner Hekimliğinde Kullanılan Testler. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ders Notu No: 40, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar