Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA ŞAİR DEVLET ADAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA ŞAİR DEVLET ADAMLARI Üçüncü düzey TDE 626 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Atabey KILIÇ
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Eski Türk edebiyatı dairesinde şiir yazan devlet adamlarını tanımak ve eserleri üzerine inceleme yapmak.
Dersin tanımı Eski Türk edebiyatı dairesinde şiir yazan devlet adamlarını tanıtır ve eserleri hakkında bil verir.

Dersin içeriği
1- Şiir ve devlet adamları hakkında genel bilgiler.
2- Fatih Sultan Mehmet (Avni) ve şiirlerinden örnekler.
3- Ahmed Paşa ve şiirlerinden örnekler.
4- Mahmud Paşa (Adni) ve şiirlerinden örnekler.
5- Sultan Bayezid (Adli) ve şiirlerinden örnekler.
6- Yavuz Sultan Selim ve şiirlerinden örnekler.
7- Kanuni Sultan Süleyman (Muhibbi) ve şiirlerinden örnekler.
8- Vize sınavı
9- Çağatay sahası: Ali Şir Nevayi ve şiirlerinden örnekler.
10- Babür Şah ve şiirlerinden örnekler.
11- Sultan III. Murad (Muradi) ve şiirlerinden örnekler.
12- Sultan I. Ahmed (Bahti) ve şiirlerinden örnekler.
13- Sultan II. Osman (Farsi) ve şiirlerinden örnekler.
14- Sultan III. Selim (Selimi) ve şiirlerinden örnekler.
15- Final exam
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, devlet adamlarının şiire bakışı hakkında bilgi edinir.
2- Öğrenci, şiir yazan sultanları ve diğer devlet adamları hakkında bilgi edinir.
3- Öğrenci, devlet adamlarını bir tarihçiden farklı olarak sanatsal yönden tanır.
4- Öğrenci, devlet adamı şairler ve diğer şairler arasındaki ilgiyi inceler.
5- Öğrenci, devlet adamı şairler ve diğer şairler arasında mukayese yapabilir.
6- Öğrenci, şiir yazan sultanları ve diğer devlet adamları hakkında bilgi edinir.
7- Öğrenci, devlet adamlarının şiire bakışı hakkında bilgi edinir.
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları Ankara 1997.
Yardımcı Kaynaklar Ahmet Atilla Şentürk, Ahmet Kartal; Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yayınları İstanbul 2004.

Ders ile ilgili dosyalar