Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > BESİNLERDE İLAÇ KALINTILARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESİNLERDE İLAÇ KALINTILARI Birinci düzey CVFT-622 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKİ KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. EMRE ARSLANBAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Besinlerde kalıntıya yol açan maddeler, bunların tehlikeleri ve kalıntıları önleme yollarının öğretilmesi
Dersin tanımı Besinlerde kalıntıya yol açan maddeler, bunların tehlikeleri ve kalıntıları önleme yolları

Dersin içeriği
1- Besinlerde kalıntıya yola açan ilaç ve maddeler I
2- Besinlerde kalıntıya yola açan ilaç ve maddeler II
3- Besinlerde kalıntıya yola açan ilaç ve maddeler III
4- Kalıntı ile ilgili kavramlar I
5- Kalıntı ile ilgili kavramlar II
6- Kalıntı ile ilgili kavramlar III
7- Ara sınav
8- Yasal arınma süresi I
9- Yasal arınma süresi II
10- Yasal arınma süresi III
11- Kalıntıları azaltma ve engelleme yolları I
12- Kalıntıları azaltma ve engelleme yolları II
13- Kalıntıları azaltma ve engelleme yolları III
14- İdari ve kanuni uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Besinlerde kalıntıya yol açan ilaç ve maddeleri bilir.
2- Kalıntı ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
3- Kalıntıların yasal arınma sürelerini öğrenir.
4- Kalıntıları azaltma ve engelleme yolları hakkında bilgi sahibi olur.
5- Kalıntı ile ilgili idari ve kanuni uygulamaları bilir.
6- Besinlerde kalıntıya yol açan ilaç ve maddeleri bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)

Ders ile ilgili dosyalar