Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 |
Üçüncü düzey |
KİM 821 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAHYA GÜZEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Kimya Bölümünde görevli öğretim üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Kimya Bölümünde görevli araştırma görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin ders dönemini verimli şekilde geçirmelerini sağlamak için alanı ile ilgili dersleri seçmelerini sağlamak ve araştırma konusunda bilgi ve deneyimlerini artırmaya yardımcı olmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin alanı ile ilgili dersleri seçmeleri, araştırma alanı ile ilgili literatür taraması yapması ve araştırma konusunda bilgi ve deneyim kazanmasını sağlamaktır.
|
1- |
Öğrencilerin ders kayıtları sırasında alanına uygun derslerin seçiminde yardımcı olmak
|
2- |
Araştırma laboratuvarı kuralları ve laboratuvar güvenliği ile ilgili bilgi vermek
|
3- |
Araştırma laboratuvarında bulunan cihazların tanıtımını yapmak
|
4- |
Öğrencilerin alanı ile ilgili literatür taraması yapmasına yardımcı olmak
|
5- |
Literatür araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi.
|
6- |
Literatür araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi.
|
7- |
Kuramsal araştırma ve alan araştırması ilişkisinin değerlendirilmesi.
|
8- |
Öğrencinin alanı ile ilgili verileri toplama ve sonuçları yorumlama deneyimi kazanmasına yardımcı olmak
|
9- |
Öğrencinin tez konusunun gerektirdiği araştırma metotlarını öğrenmesi, geliştirmesi ve uygulamasına yardımcı olmak
|
10- |
Öğrencinin ders kazanımlarının değerlendirilmesi.
|
11- |
Öğrencinin ders kazanımlarının değerlendirilmesi.
|
12- |
Öğrencinin doktora tez çalışmalarında gerekli olan araştırma disiplinini kazanmasını sağlamak.
|
13- |
Öğrencinin tez süreci konusunda bilgilendirilmesi.
|
14- |
Öğrencinin tez süreci konusunda bilgilendirilmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, alanı ile ilgili literatür taraması yapmayı öğrenir.
|
2- |
Öğrenci alanı ile ilgili verileri toplamayı ve sonuçları yorumlamayı öğrenir.
|
3- |
Öğrenci, tez konusunun gerektirdiği araştırma metotlarını öğrenme, geliştirme ve uygulama yetisini kazanır.
|
4- |
Öğrenci, doktora tez çalışmalarında gerekli olan araştırma disiplinini kazanır.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
6
|
1
|
6
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
10
|
1
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
45
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Üniversitenin abone olduğu bilimsel veri tabanları
|
|