Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKRO İKTİSAT II |
Birinci düzey |
C-İKT204 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İKT.102 İktisada Giriş II veya İKT.104 Introduction to Economics II
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EYYUP ECEVİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Faik BİLGİLİ, Doç. Dr. Eyyup ECEVİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı ekonominin makro yönüyle ilgili potansiyel problemlere öğrencileri hazırlamak için tasarlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Makro iktisat I''''in anahtar unsurları revize edildikten sonra, Makro iktisat II temel olarak toplam talep, toplam arz, yatırım, para ve büyüme konularını takip etmektedir.
|
1- |
Toplam Talep (AD)
|
2- |
Toplam Arz (AS): AS ile ilgili hipotezler-I
|
3- |
Toplam Arz (AS): AS ile ilgili hipotezler-II
|
4- |
AS-AD modelinde politika etkinliği: Para ve Maliye Politikaları Nasıl Çalışır?-I
|
5- |
AS-AD modelinde politika etkinliği: Para ve Maliye Politikaları Nasıl Çalışır?-II
|
6- |
AS-AD modelinde politika etkinliği: Para ve Maliye Politikaları Nasıl Çalışır?-II I
|
7- |
Enflasyon-Hasıla İlişkisi
|
8- |
Vize Sınavları
|
9- |
Tüketim: Tüketim ile İlgili Hipotezler-I
|
10- |
Tüketim: Tüketim ile İlgili Hipotezler-II
|
11- |
Para Talebi I
|
12- |
Para Talebi II
|
13- |
Para Arzı I
|
14- |
Para Arzı II
|
15- |
Büyüme Modelleri
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
Dönem Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İleri düzey makro konuları anlamak için farklı modellerinin istihdam edilmesini anlatır.
|
2- |
Farklı makroekonomik AS-AD modeller bağlamında genel dengeyi analiz eder.
|
3- |
Makro iktisadın mikro iktisadi temellerini anlatır.
|
4- |
Para talebini farklı açılardan çözümler.
|
5- |
Para arzının nasıl oluşturulduğunu anlatır.
|
6- |
Karlı yatırım projelerinin nasıl seçileceğini analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ünsal, Erdal, Makro İktisat, 10. Baskı, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Byrns, T. Ralph, Gerald W. Stone, Macroeconomics, Sixth Edition, Harper-Collins College Publishers, New York, 1995. -Schiller, R. Bradley, The Macro Economy Today, Sixth Edition, McGraw Hill, Inc., New York, 1994.
|
|