Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HIV VE AIDS |
Üçüncü düzey |
EBK 601 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜZİDE ŞATIR BAŞARAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İLHAN DEMİRHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere HIV ve AIDS hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Retrovirüsler, lentivirüsler, HİV’in yapısı ve patolojik etkisi, hücrelerin enfeksiyonu ve virüsün bu amaçla kullanıldığı hücre reseptörleri, HİV genomunun hücre genomuna entegre olması, virüsün çoğalması, virüse ait regülatör görevi yapan genlerin fonksiyonu, HİV grupları ve subtipleri, terapi yöntemleri, aşı geliştirme çalışmaları ve zorlukları
|
1- |
Virüsler
|
2- |
Retrovirüsler
|
3- |
Lentivirüsler
|
4- |
HIV’in yapısı
|
5- |
HIV’in patolojik etkisi
|
6- |
Hücrelerin enfeksiyonu ve virüsün bu amaçla kullanıldığı hücre reseptörleri
|
7- |
HIV genomunun hücre genomuna entegre olması
|
8- |
Virüsün çoğalması
|
9- |
Regülatör proteine
|
10- |
Makale sunumu
|
11- |
Virüse ait regülatör görevi yapan genlerin fonksiyonu
|
12- |
HIV grupları ve subtipleri
|
13- |
Terapi yöntemleri
|
14- |
Aşı geliştirme çalışmaları ve zorlukları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
HIV'in yapısı, patolojik etkileri, ve tedavi yöntemlerinin gösterilmesi
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Konu ile ilgili güncel literatür takibi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|