Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (yüksek Lisans) > MÜZİK TARİHİ IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜZİK TARİHİ IV İkinci düzey MÜZ328 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MEHTAP ULUBAŞOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MEHTAP ULUBAŞOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu ders, Türk müzik kültürünün tarihsel kökleri ve özellikleri ile diğer kültürlerle olan etkileşimlerini kapsar.
Dersin tanımı Türk müzik tarihinin Orta Asya''dan Cumhuriyet dönemine kadar olan tarihi gelişim sürecinin ontolojik, kuramsal ve yapısal olarak verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Müzik eğitim kurumları,Sanayi-i Nefise Mektebi, İnas Sanayi-i Nefise Mektebi, Musiki Muallim Mektebi.
2- Müzik eğitim kurumları, Darulbedayi, Darülelhan.
3- Erken Cumhuriyet ve Cumhuriyet dönemi müzik politikaları.
4- Musiki İnkılabı ve sosyo kültürel arka plan.
5- Türk millileşmesi ve Türk Halk müziğinin yeniden yapılanması.
6- Köy Enstitülerinin kuruluş amacı, tarihi ve Köy Enstitülerinde müzik eğitimi..
7- Köy Enstitüleri ve sanat
8- Vize Haftası.
9- 1960''lı yıllar, Türk müziğindeki gelişmeler sunum.
10- 1980''li yıllar ve Türk müziği.
11- 2000''li yıllar ve müziğimiz
12- Popüler müzik nedir
13- Türk edebiyatı ve Türk müziği ilişkisi
14- Türk müziğinin edebiyata yansımaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Orta Asya Türk kavimlerindeki yaşam,kültür yapılarının kavranması ve buna bağlı olarak müzik kültürünün yapısal ve çalgısal olarak anlaşılması.
2- Preklasik dönem Türk müziğinin oluşum tarihinin kavranması ve devrin önemli kuramcı isimlerinin bilinmesi.
3- Türk müziği nota sistemlerinin kavranması.
4- Klasik dönem Türk müziğinin yapısal olarak oluşumu ve bulunduğu coğrafya''''''''ya olan etkilerin anlaşılması.
5- Türk müziğinin Batı kültürü ve Batı müziği ile etkileşiminin tarihsel süreç içerisinde kavranması.
6- Osmanlı Devletinin son periyodundan günümüze kadar olan dönem içerisinde Türk müziğinin teori, icra ve formsal gelişiminin kavranması.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Şahin Ak, Türk Musikisi Tarihi, Akçağ Yay. 3. Baskı, Ankara, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Türkan Alvan - M. Hakan Alvan, Saz ve Söz Meclisi, Şule Yay. İstanbul, 2016.

Ders ile ilgili dosyalar