Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜZİK TARİHİ IV |
İkinci düzey |
MÜZ328 |
|
6 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MEHTAP ULUBAŞOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MEHTAP ULUBAŞOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu ders, Türk müzik kültürünün tarihsel kökleri ve özellikleri ile diğer kültürlerle olan etkileşimlerini kapsar.
|
Dersin tanımı
|
Türk müzik tarihinin Orta Asya''dan Cumhuriyet dönemine kadar olan tarihi gelişim sürecinin ontolojik, kuramsal ve yapısal olarak verilmesi amaçlanmaktadır.
|
1- |
Müzik eğitim kurumları,Sanayi-i Nefise Mektebi, İnas Sanayi-i Nefise Mektebi, Musiki Muallim Mektebi.
|
2- |
Müzik eğitim kurumları, Darulbedayi, Darülelhan.
|
3- |
Erken Cumhuriyet ve Cumhuriyet dönemi müzik politikaları.
|
4- |
Musiki İnkılabı ve sosyo kültürel arka plan.
|
5- |
Türk millileşmesi ve Türk Halk müziğinin yeniden yapılanması.
|
6- |
Köy Enstitülerinin kuruluş amacı, tarihi ve Köy Enstitülerinde müzik eğitimi..
|
7- |
Köy Enstitüleri ve sanat
|
8- |
Vize Haftası.
|
9- |
1960''lı yıllar, Türk müziğindeki gelişmeler sunum.
|
10- |
1980''li yıllar ve Türk müziği.
|
11- |
2000''li yıllar ve müziğimiz
|
12- |
Popüler müzik nedir
|
13- |
Türk edebiyatı ve Türk müziği ilişkisi
|
14- |
Türk müziğinin edebiyata yansımaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Orta Asya Türk kavimlerindeki yaşam,kültür yapılarının kavranması ve buna bağlı olarak müzik kültürünün yapısal ve çalgısal olarak anlaşılması.
|
2- |
Preklasik dönem Türk müziğinin oluşum tarihinin kavranması ve devrin önemli kuramcı isimlerinin bilinmesi.
|
3- |
Türk müziği nota sistemlerinin kavranması.
|
4- |
Klasik dönem Türk müziğinin yapısal olarak oluşumu ve bulunduğu coğrafya''''''''ya olan etkilerin anlaşılması.
|
5- |
Türk müziğinin Batı kültürü ve Batı müziği ile etkileşiminin tarihsel süreç içerisinde kavranması.
|
6- |
Osmanlı Devletinin son periyodundan günümüze kadar olan dönem içerisinde Türk müziğinin teori, icra ve formsal gelişiminin kavranması.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahmet Şahin Ak, Türk Musikisi Tarihi, Akçağ Yay. 3. Baskı, Ankara, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Türkan Alvan - M. Hakan Alvan, Saz ve Söz Meclisi, Şule Yay. İstanbul, 2016.
|
|