Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > SU HİJYENİ VE MUAYENE METODLARI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SU HİJYENİ VE MUAYENE METODLARI II Üçüncü düzey VBH 620 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir on koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FATİH DOĞAN KOCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı dersi alan öğrencileri su , özellikleri ve tüketim alanları hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca temel olarak hijyen ve muayene metotları, su ürünlerinin korunması ve kalite kontrol konularına değinilmektedir.
Dersin tanımı Bu ders, su ürünlerinin genel yapısı, özellikleri tüketimi, özellikleri, korunması, hijyen gereklilikleri, muhafaza koşulları gibi konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Suyun kalite nitelikleri
2- Suyun toplanması ve muhafazası
3- Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
4- Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
5- Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
6- Suyun mikrobiyal analizleri
7- Biyolojik analizleri
8- Suyun Dezenfeksiyon Yöntemleri
9- Klorla Dezenfeksiyon
10- Ozon ile Dezenfeksiyon
11- Suyun Kendi kendini temizlemesi
12- Kullanma suyunun nitelikleri
13- Atık Suların Çevre Üzerine Etkileri
14- Atık Suların Arıtılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kaynaklarına ve kalitelerine göre suyun sınıflandırılması
2- İnsani tüketime sunulan suların kalite parametreleri
3- Gıda sanayiinde kullanılan suların hijyenik ve kimyasal kaliteleri
4- Su tüketimine bağlı olarak oluşabilecek sağlık riskleri ve koruma/kontrol
5- Sulardan numune alma yöntemleri
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Internet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili bilimsel yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar