Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji (doktora) > EĞİTİM FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM FELSEFESİ Üçüncü düzey MB 103 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Dürdane Tor
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Anlatım, soru-cevap, tartışma ve münazara
Dersin amacı Eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiden hareketle eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışmak
Dersin tanımı Bu ders eğitim felsefesinin temel kavram ve amaçlarını, farklı felsefe ve ideolojilerin eğitim yaklaşımları, Türk eğitim sisteminin felsefi temellerini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Felsefe nedir? Felsefenin alanları
2- Eğitimle ilgili kavramlar
3- Eğitim ve felsefe arasındaki ilişki
4- Eğitim amaçlarının felsefi temelleri
5- İdealizm ve eğitim
6- Realizm ve eğitim
7- Pragmatizm ve eğitim
8- Naturalizm ve eğitim
9- Varoluşçuluk ve eğitim
10- Eğitim felsefeleri
11- İdeoloji ve eğitim
12- İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim
13- Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
14- Türk düşünürlerinde eğitim
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenci eğitim felsefesinin temel amaçları ve sorunları üzerine düşünebilir.
2- öğrenci eğitim felsefesine dair ortaya konan ana düşünceleri bilir
3- öğrenci eğitim felsefesine dair ortaya konan ana düşünceleri sorgulayabilir ve tartışabilir.
4- öğrenci eğitim ile ilgili temel sorunları tanır ve bunları icra ettiği öğretmenlik işi ile bağlantılandırabilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 2 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güçlü, M. (2023). Eğitim Felsefesi. Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar 1. ARİSTOTELES: Politika, 8. Kitap. 2. ROUSSEAU: Emil ya da Eğitim Üzerine. 3. Kant: Eğitim Üzerine. 4. J. DEWEY’in eğitim felsefesi: Deneyim ve Eğitim, Günümüzde Eğitim ve Okul ve Toplum. 5. I. Illıch: Okulsuz Toplum 6. Salman Khan: Dünya Okulu ve Eğitimi Yeniden Düşünmek 7. Nel Noddings, Eğiitm felsefesi çev. R. çelik (Nobel yay., 2012)

Ders ile ilgili dosyalar