Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > NANOMALZEMELERİN ÜRETİM VE KARAKTERİZASYON YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NANOMALZEMELERİN ÜRETİM VE KARAKTERİZASYON YÖNTEMLERİ İkinci düzey MBM 549 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ LEVENT ŞENDOĞDULAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR ÖNSES
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji konusunda temel bilgi seviyesine sahip olması
Dersin tanımı Nanoteknolojinin temelleri, boyut ve boyutun malzeme özelliklerine etkisi, nanomalzeme üretim ve karakterizasyon yöntemleri

Dersin içeriği
1- Nanobilim ve nanoteknolojiye giriş
2- Boyut etkileri-1
3- Boyut etkileri-2
4- Nanoüretim yöntemlerinin sınıflandırılması
5- Litografi yöntemleri-1
6- Litografi yöntemleri-2
7- Aşağıdan yukarıya üretim yöntemleri
8- Kimyasal buharla biriktirme
9- Sıvı faz sentez ve nanopartiküllerin stabilizasyonu
10- Kendiliğinden düzenlenme
11- Yumuşak litografi ve malzeme baskılama
12- Nanomalzemelerin karakterizasyonu
13- Elektron mikroskobisi
14- Atomik kuvvet mikroskobisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nanomalzemelerin tanımlanması ve sınıflandırılması
2- Nanoüretim yöntemlerinin kavranması
3- Nanomalzeme karakterizasyon tekniklerinin kavranması
4- Uygulamaya göre nanomalzeme seçimi ve üretim/karakterizasyon yöntemlerinin belirlenebilmesi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Introduction to Nanoscience and Nanotechnology (Hornyak, Tibbals, Dutta, Moore)
Yardımcı Kaynaklar Introduction to Nanoscience and Nanotechnology (Binns)

Ders ile ilgili dosyalar