Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ REHBERLİK |
Üçüncü düzey |
RPD 309 |
|
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLGÜN UZUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HABİB HAMURCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mesleklerle ilgili rehberlik hizmetlerini bilme, öğrencileri mesleki eğilimlerini belirleme ve yardımcı olma, mesleki rehberlikle ilgili testleri öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Meslekleri ve mesleki envanterleri tanıma ve uygulama ve mesleğe yönlendirme.
|
1- |
Giriş.
|
2- |
Mesleki Rehberliğin Varsayımları.
|
3- |
Mesleki Rehberliğin Prensipleri.
|
4- |
Kariyer Danışmanlığının Yöntem Ve Teknikleri.
|
5- |
Karakter Özelliklerinin Meslek Seçimine Etkileri.
|
6- |
Meslekler Hakkında Bilgi Ve İmkanlar.
|
7- |
Mesleki Rehberlikte Değerlendirme
|
8- |
Kariyer Gelişiminin Belirlenmiş Alanlarında Proje Geliştirme.
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Mesleki Rehberlik Hakkında Bilgi Verme.
|
11- |
Eğitsel Derecelendirmeye Göre Mesleki Gelişim Süreci Ve Hizmetler
|
12- |
Eğitsel Derecelendirmeye Göre Mesleki Gelişim Süreci Ve Hizmetleri
|
13- |
Mesleki Rehberlikte Bilgi Toplama Hizmetleri
|
14- |
Yarı Yıl Sonu Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ÖÇ - 1 :
Mesleki rehberliğin varsayımları hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
ÖÇ - 2 :
Mesleki rehberliğin prensiplerini öğrenir.
|
3- |
ÖÇ - 3 :
Kariyer danışmanlığının yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
ÖÇ - 4 :
Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini öğrenir.
|
5- |
ÖÇ - 5 :
Mesleki testler hakkında bilgi edinir.
|
6- |
ÖÇ - 6 :
Mesleki rehberlikte değerlendirmeyi öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
10
|
20
|
Ödevler
|
1
|
8
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
12
|
2
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
20
|
20
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
121
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derste ilan edilecektir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kuzgun Y, 2000;Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara.Kuzgun, Yıldız. Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006. Hamamcı, Zeynep. Çocuğunuzun Meslek Gelişimine Nasıl Yardımcı Olabilirsiniz? Anne Baba El Kitabı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005. Usluer, Erdal.Meslek İnceleme Kılavuzu. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005. Kuzgun, Yıldız, Bacanlı, Feride. Lise Öğrencileri İçin Mesleki Olgunluk Ölçeği El Kitabı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000
|
|