Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Bilgiler Eğitimi(y.l) > ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDEKİ UYG
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDEKİ UYG İkinci düzey İSE 506 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ELVAN YALÇINKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sosyal bilgiler derslerinde kullanılabilecek çağdaş ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kazandırılması.
Dersin tanımı Alternatif ölçme ve değerlendirme metotları ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Ölçme ve değerlendirmenin doğası. Bir eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirmenin yeri. Temel kavramların ele alınması.
2- Klasik ölçme ve değerlendirme yöntemleri
3- Farklı ülkelerdeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarından örnekler. Yapılandırmacı eğitim anlayışı ve bunun ölçme ve değerlendirme ile ilgili uygulamaları
4- Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri: Ürün dosyası
5- Proje ödevleri
6- Performans ödevleri
7- Öz değerlendirme
8- Akran değerlendirmesi
9- Dereceleme ölçekleri
10- Grafiksel uygulamalar (kavram haritaları, yapılandırılmış grid vs.)
11- Mülakat
12- Gözlem
13- Anekdot kayıtları/Günlük
14- Süreç ve sonuç değerlendirme ile ilgili karşılaştırmalar
15- Genel değerlendirme
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını kavrarlar
2- Öğrenciler ölçme ve değerlendirmeyi farklı boyutları açısından kavrarlar (süreç-sonuç, formal-informal)
3- Öğrenciler alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygularlar.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6- Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8- Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9- Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10- Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11- Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 11 2 22
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 11 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili çeşitli makaleler.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar