Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > SÖZCÜK BİL. VE HANCHA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÖZCÜK BİL. VE HANCHA I Birinci düzey KDE307 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Korece
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GIL WON LEE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ EUN SUK CHO/ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. DONG JAE LEE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Yaklaşık 60 temel çince kökenli (hancha) sözcükleri öğreterek, bu sözcüklerle oluşturulan kelime ve dörtlemeleri açıklamak ve Korece kelime bilgisini zenginleştirmek
Dersin tanımı Temel seviye Hancha eğitimi

Dersin içeriği
1- Hancha hakkında genel bilgi ve doğa konusunda geçen, dağ, nehir, günlerle ve aylarla ilgili hanchalar
2- Beden konusunda geçen organlarla ilgili hanchalar
3- Hayvanlar konusunda geçen hayvanlarla ilgili hanchalar
4- Küçük sayılar konusunda geçen sayılarla ilgili hanchalar
5- Büyük sayılar adlı konuda geçen sayılarla ilgili hanchaları
6- Aile konusunda geçen aile bireyleri ile ilgili hanchalar
7- Mevki adlı konuda geçen statü ve kimlik ile ilgili hanchalar
8- Arasınav
9- Büyük ve küçük konusunda geçen çeşitli zıtlıklarla ilgili hanchalar
10- Aşağı yukarı adlı konuda geçen çeşitli zıtlıklarla ile ilgili hanchalar
11- Yönler konusunda geçen yönlerle ilgili hanchalar
12- Gidiş geliş adlı konuda geçen ilgiki hanchalar
13- Rüzgar konusunda geçen doğal olaylarla ilgili hanchalar
14- Mevsimle konusunda geçen mevsimlerle ilgili hanchalar
15- Final
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel seviye hancha bilgisi kavrama
2- Hancha sayesinde Korece kelime bilgisini geliştirme
3- Sık kullanılan hanchaları pekiştirme
4- Hancha bilgisi sayesinde Korece bilgisini zenginleştirme
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 15 1 15
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eun Suk Cho, Pinar Altundag, Hanca, Korece''''ye açılan Pencere(한국어를 여는 창문),2020
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar