Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EPİDEMİYOLOJİ |
Üçüncü düzey |
VMB 611 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEÇİL ABAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
|
Dersin amacı
|
Epidemiyolojik kavramları, hastalıkların populasyon düzeyinde dağılımı, nedenleri (belirleyicileri, kontrol stratejilerini belirlemeye yarayan araştırma tekniklerini öğretir.
|
Dersin tanımı
|
Hastalıkların epidemiyolojilerinin populasyon düzeyinde incelenmesi
|
1- |
Epidemiyolojinin tanımı
|
2- |
Epidemiyolojinin amacı ve bölümleri,
|
3- |
Hastalık belirleyicileri,
|
4- |
Hastalık postulatları
|
5- |
Koch ve Evans postulatları
|
6- |
Mikroorganizmaların vücuda giriş yolları
|
7- |
Mikroorganizmaların vücutta yayılış yolları
|
8- |
Mikroorganizmaların vücuttan çıkış yolları
|
9- |
İnfeksiyon tipleri
|
10- |
Populasyonda hastalık
|
11- |
Hastalıkların spasyal ve temporal dağılımları
|
12- |
Ekoloji ve epidemiyolojik araştırma tipleri
|
13- |
Veri toplama ve sunma yöntemleri
|
14- |
Hastalıkların kontrol ve eradikasyon yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hastalık belirleyicileri ve hastalıkların bulaşma ve yayılma şekillerini öğrenir.
|
2- |
Hastalıkların hayvan popülasyonlarındaki seyir şekillerini öğrenir.
|
3- |
Popülasyon bazında hastalıklardan koruma ve kontrol yöntemlerini öğrenir.
|
4- |
Epidemiyolojik araştırmaların ne şekilde kurgulanabileceğini öğrenir.
|
5- |
Epidemiyolojik araştırmalar için veri toplama yöntemlerini öğrenir.
|
6- |
Epidemiyolojik araştırmaların verilerin nasıl değerlendireleceğini öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
4
|
32
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Epidemiyoloji:Diker, K.S., Ders Notları. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi.,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veterinary Epidemiology :Thrusfield M. 2003., Second Edition, Blackwell Publishing.Veterinary Epidemiology :Thrusfield M. 2003., Second Edition, Blackwell Publishing.
|
|