Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > ELEKTROENSEFALOGRAFİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTROENSEFALOGRAFİ-I Üçüncü düzey ENF165 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FÜSUN FERDA ERDOĞAN, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı EEG ve uykuda çalışacak eleman yetiştirmek
Dersin tanımı Öğrencilerin EEG, EMG ve PSG''''''''yi tanımasını sağlama

Dersin içeriği
1- EEG cihaz prensipleri
2- Elektriksel sahalar ve kayıt teknikleri
3- Nöron yapı ve fonksiyonları
4- Aksiyon potansiyelleri
5- EEG''nin fizyolojik temeli
6- Beyin lobları ve fonksiyonları: a) Frontal lob b) Paryatal lob c) temporal lob d) oksipat lob e) insular lob
7- 10-20 montaj sistemi
8- vize
9- EEG elektrotları
10- Normal EEG dalgaları
11- Normal EEG dalgaları
12- Antefaktlar
13- Aktivasyon yöntemleri
14- Yeni doğan EEG''si
15- Beningn EEG variyasyonları
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektroensefalografinin kaynağı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olacaklar
2- EEg teknisyeninin sahip olması gereken niteliklerin ne olduğunu bilecekler
3- EEg çekimi için gereken optimum ortam ve ekipmanların neler olduğunu öğrenmiş olacaklar
4- EEg çekimi teknikleri ve çekim sırasında oluşabilecek teknik sorunların giderilmesi öğrenilmiş olacak
5- EEg çekimi sırasında oluşacak artefaktlar ve giderilmesini öğrenmiş olacaklar
6- Epilepsi nedir, nasıl oluşur ve nöbet çeşitleri hakkında bilgi sahibi olacaklar
7- Epilepsi cerrahisi endikasyonları ve cerrahiye hastanın hazırlanması konusunda bilgi sahibi olacaklar
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 10 140
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. İbrahim Bora, Prof. Dr. S. Naz ,EEG Atlası,2016 Prof. Dr. Neşe Dericioğlu, Prof. Dr. Bülent Ünay,Olgu Örnekleriyle EEG,2019 Prof. Dr. Gülseren AKYÜZ, Doç. Dr. İlker YAĞCI,Elektrodiagnoz,2017

Ders ile ilgili dosyalar