Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ELEKTROENSEFALOGRAFİ-I |
Üçüncü düzey |
ENF165 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FÜSUN FERDA ERDOĞAN, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
EEG ve uykuda çalışacak eleman yetiştirmek
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin EEG, EMG ve PSG''''''''yi tanımasını sağlama
|
1- |
EEG cihaz prensipleri
|
2- |
Elektriksel sahalar ve kayıt teknikleri
|
3- |
Nöron yapı ve fonksiyonları
|
4- |
Aksiyon potansiyelleri
|
5- |
EEG''nin fizyolojik temeli
|
6- |
Beyin lobları ve fonksiyonları: a) Frontal lob b) Paryatal lob c) temporal lob d) oksipat lob e) insular lob
|
7- |
10-20 montaj sistemi
|
8- |
vize
|
9- |
EEG elektrotları
|
10- |
Normal EEG dalgaları
|
11- |
Normal EEG dalgaları
|
12- |
Antefaktlar
|
13- |
Aktivasyon yöntemleri
|
14- |
Yeni doğan EEG''si
|
15- |
Beningn EEG variyasyonları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Elektroensefalografinin kaynağı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
2- |
EEg teknisyeninin sahip olması gereken niteliklerin ne olduğunu bilecekler
|
3- |
EEg çekimi için gereken optimum ortam ve ekipmanların neler olduğunu öğrenmiş olacaklar
|
4- |
EEg çekimi teknikleri ve çekim sırasında oluşabilecek teknik sorunların giderilmesi öğrenilmiş olacak
|
5- |
EEg çekimi sırasında oluşacak artefaktlar ve giderilmesini öğrenmiş olacaklar
|
6- |
Epilepsi nedir, nasıl oluşur ve nöbet çeşitleri hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
7- |
Epilepsi cerrahisi endikasyonları ve cerrahiye hastanın hazırlanması konusunda bilgi sahibi olacaklar
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
10
|
140
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. İbrahim Bora, Prof. Dr. S. Naz ,EEG Atlası,2016
Prof. Dr. Neşe Dericioğlu, Prof. Dr. Bülent Ünay,Olgu Örnekleriyle EEG,2019
Prof. Dr. Gülseren AKYÜZ, Doç. Dr. İlker YAĞCI,Elektrodiagnoz,2017
|
|