Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > HIGH PERFORMANCE CHROMATOGRAPHY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HIGH PERFORMANCE CHROMATOGRAPHY İkinci düzey CHEM-560 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. TALAT ÖZPOZAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Maddeyi oluşturan tanecikler arası kuvvetlerin önemli rol oynadığı karışımların ayrılmasına dayanan kromatografi tekniğinin temel ilkeleri ve kromatografik yöntemler, daha az madde ve yüksek verimli ayırmanın temel alındığı HPLC ve GC tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Yüksek verimli kromatografi tekniklerinin temel ilkeleri ve kavramları, kromatografik ayırmalarda durgun faz ve akışkan faz arası etkileşim kuvvetleri, bunların fizikokimyasal temelleri ve teorisi, uygulama yöntemleri (HPLC ve GC) dersin temel konularını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Kromatografiye Giriş ve Temel Kavramlar
2- Ayırmanın Kuramsal Temelleri
3- Sıvı Fazda Ayırma
4- Sıvı fazda ayırma ve kolon kromatografi
5- Yüksek Verimli Sıvı Kromatografisi (HPLC)
6- Yüksek Verimli Sıvı Kromatografisinin Donanımsal birimleri
7- Yüksek verimli Sıvı kromatografi uygulamaları
8- ARA SINAV
9- Gaz Fazda Ayırma ve Temel Kavramlar
10- Gaz Kromatografisinin Donanım Birimleri (Gazlar, Enjektör, Kolon)
11- Gaz Kromatografisinin Donanım Birimleri (Detektörler)
12- Kromatografide Spektroskopik Teknikler
13- Gaz kromatografinin Uygulandığı Alanlar
14- Gaz Kromatografik Verilerin (Kromatogram) Değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A.Braithwaite, F.J.Smith, Chromatographic Methods, Chapman & Hall, London, 1992
Yardımcı Kaynaklar J.Q. Walker, M.T.Jackson, J.B.Maynard, Chromatographic Systems, 2nd.Ed., Academic Press, London, 1977 2. Principles of Instrumental Analysis, 6th Edition Douglas A. Skoog

Ders ile ilgili dosyalar