Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Adalet > İLERİ KLAVYE KULLANIMI-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ KLAVYE KULLANIMI-II Birinci düzey ADS 232 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK YÜZ YÜZE ANLATIM VE PRATİK UYGULAMA
Dersin amacı Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Hukuki terminoloji içeren metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- Metin yazma uygulamaları. Unutulan veya yanlış yazılan harflerin belirlenmesi.
2- Bakarak veya dikte ile metin yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
3- Noktalama işaretlerinin tekrarı.
4- Noktalama işaretleri kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları.
5- Rakam ve sembollerin tekrarı.
6- Rakam ve semboller kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları.
7- Katiplik metinlerinin yazılması ve hız testi uygulamaları.
8- Katiplik metinlerinin yazılması ve hız testi uygulamaları.
9- Dikte çalışmaları.
10- Sesli metin çalışmaları
11- Sesli metin çalışmaları ile sürat testleri
12- "türkegitim.net" ve "m5bilisim" sitelerinden klavye yarışlarının ve hedeflı hız çalışmalarının yapılması.
13- Dikte ve Baskılı hız çalışmaları.
14- İnternet uygulamaları kullanılarak hız çalışmaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
2- Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar.
3- Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
4- Öğrenciler yabancı dilde yazılan metinleri doğru vuruş teknikleriyle yazmayı öğrenir.
5- Öğrenciler noktalama işaretleri kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
6- Öğrenciler rakam kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
7- Öğrenciler parmaklarına bakmadan metodlu on parmak yazmayı öğrenir.
8- Öğrenciler Yazılı ve Sesli metin ile dikte alarak hızlı, on parmak klavye kullanmayı öğrenirler.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Dersin mesleki eğitime katkısı
3- Genel hukuk dersleri içinde yeri
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Daktilografi metinleri. 26 saatte on parmak öğreniyorum. Ali Ünlü.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar