Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > ÇAĞDAŞ JAPON EDEBİYATI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ JAPON EDEBİYATI I İkinci düzey JDE 507 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe-Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Çağdaş Japon Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin tanımı Öne çıkan Japon Edebiyat yazarlarını ve romanlarını okumak ve incelemek

Dersin içeriği
1- Natsume Soseki-Botchan
2- Akutagawa Ryonosuke-Hana
3- Yasunari Kawabata-Natsu no Kutsu
4- Shiga Naoya-Seibei to Hyoutan
5- Ibuse Masuji-Sanshouuo
6- Miyazawa Kenji- Yodaka no Hoshi
7- Hayama Yoshiki-Sementodaru no naka no Tegami
8- Osamu Dazai-Matsu
9- Arasınav
10- Yasuoka Shoudarou-Koufuku
11- Tsutsui Yasutaga- Dachou
12- Mori Ougai-Sanshoudayuu
13- Futabatei-Aibiki
14- Shimao Toshio- Haru no Hi no Kageri
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci Çağdaş Japon Edebiyatı yazarlarını tanır.
2- Çağdaş Japon romanlarını tanır.
3- Japonya nın geçirdiği dönemleri romanlar üzerinden incelemeyi öğrenir.
4- Japon kültürünü romanlar üzerinden tanımayı öğrenir.
5- Japon romanları ve tarihi süreçlerini sentezleyerek, rapor yazmasını öğrenir.
6- Japonca romanlarını Türkçe´ye çevirebilir.
7- Japon edebiyatı ile Türk edebiyatı karşılaştırması yapabilir.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 4 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 6 8 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gendai Nihon Bungaku Meisakusen
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar