Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (y.l.) > ÇEVRE BİYOTEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE BİYOTEKNOLOJİSİ İkinci düzey ÇEM 523 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERVE OĞUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MERVE OĞUZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıfta anlatım
Dersin amacı Çevre mühendisliği uygulamaları için gerekli temel mikrobiyolojik proseslerin öğrenilmesi ve bunların mühendislik sistemlerine nasıl adapte edileceğini ve ne şekilde kullanıldıklarının verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Çevre mikrobiyolojisi, mikrobiyal ekoloji, mikrobiyal metabolizma, enerji ve kinetikler, reaktörler, aktif çamur prosesi, lagünler, biyofilm prosesleri, nitrifikasyon, denitrifikasyon, fosfor giderimi, anaerobik arıtma, biyoremedasyon.

Dersin içeriği
1- Mikrobiyolojinin temelleri
2- Stokiyometri ve bakteriyel enerji
3- Mikrobiyal kinetikler
4- Biyofilm kinetikleri
5- Reaktörler
6- Aktif çamur prosesi
7- Lagünler
8- Aerobik biyofilm prosesleri
9- Nitrifikasyon
10- Denitrifikasyon
11- Fosfor giderimi
12- Anaerobik arıtım
13- Biyoremedasyon
14- Sunumlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
6- ----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Environmental Biotechnology: Principles and Applications, B.E. Rittmann and P.L. McCarty, McGraw-Hill, NY, 2001
Yardımcı Kaynaklar Bioprocess Engineering Basic Concepts, Michael L. Shuler and Fikret Kargi, Prentice Hall, new Jersey, 1992.

Ders ile ilgili dosyalar