Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Ceza İnfaz ve Güvenlik Hizmetleri > TEZ ÇALIŞMASI 5
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 5 Birinci düzey MİK 815 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tıbbi Mikrobiyoloji zorunlu doktora derslerinin alınması
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Hüseyin Kılıç
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Hüseyin Kılıç
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Bilimsel çalışmaların planlanması ve tez yazım kurallarının kavranması.
Dersin tanımı Bilimsel çalışmaların planlanması ve tez yazım kuralları.

Dersin içeriği
1- Mikroorganizmaların yapısı ve taksonomisi.
2- Mikroorganizmaların virülans faktörleri.
3- Örnek alımı, laboratuvara transportu ve örneklerin işlenmesi.
4- İzolasyon yöntemleri.
5- Mikroorganizmaların mikroskobik morfolojisi.
6- Temel identifikasyon yöntemleri.
7- Laboratuvar araç gereçlerinin kullanılması.
8- Solüsyon ve reaktiflerin hazırlanması.
9- Tez yazım kuralları
10- Bilimsel araştırmanın planlanması.
11- Makale ve seminer sunumu.
12- Kongrelerde bilimsel çalışmaların sunulması.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel çalışmaların planlanmasının kavranması.
2- İngilizce makalelerin tercümesi.
3- Güncel yayınların takibi.
4- Araştırma sonuçlarının analizi.
5- Makale yazımı.
6- Tez yazım kurallarının kavranması.
7- Sonuçların kliniklerde öneminin vurgulanması.
8- Bilimsel yayınlarda etik kurallar.
9- Yeni etkenlerin öğretilmesi.
10- Yeni tanı yöntemlerinin uygulanması.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Genel hukuk dersleri içinde yeri
3- Dersin mesleki eğitime katkısı
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 4 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 10 4 40
Ara sınavlara hazırlık 10 8 80
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 10 8 80
Laboratuvar 10 12 120
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 8 80
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar