Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Doğum ve Kadin Hast.hemşireliği(doktora) > YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I Üçüncü düzey A-İŞL211 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BANU SUNGUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BANU SUNGUR DOÇ. DR. AHMET HASKÖSE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Doğrusal programlama problemlerinin modellerini kurabilmek, grafik ve simpleks yöntemi ile çözebilmek ve amaç fonksiyonu katsayıları ile sağ taraf sabitlerine duyarlılık analizi yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Yöneylem Araştırması karar problemlerini bilimsel yaklaşımla çözer.

Dersin içeriği
1- Yöneylem Araştırmasına Giriş, Temel Kavramlar, Uygulama Alanları
2- DP Problemlerinin Formülasyonu, Aşamalar ve Model Kurma
3- Örnek DP Problemleri
4- DP Modellerinin Çözümü: Grafikle Çözüm
5- DP Modellerinin Çözümünde Çıkabilecek Teknik Problemlerin Grafik Yönteminde İncelenmesi
6- DP Modellerinin Çözümü: Simpleks Algoritması, Simpleks Yönteminin Temel Presipleri
7- Maksimizasyon Modellerinin Simpleks Yöntemi ile Çözümü
8- Ara Sınav
9- Minimizasyon Modellerinin Simpleks Yöntemi ile Çözümü
10- Büyük M Yöntemi
11- DP Modellerinin Çözümünde Çıkabilecek Teknik Problemlerin Simpleks Yönteminde İncelenmesi
12- Dualite
13- Duyarlılık Analizi
14- Fırsat Zarar ve Gölge Fiyat
15- Fırsat Zarar ve Gölge Fiyat
16- Dönemsonu Sınav
17- Dönemsonu Sınav
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, basit işletme problemleri ile ilgili matematiksel modelleri kurabilir.
2- Öğrenci, kurulmuş olan modelleri grafik yöntemi ile çözebilir.
3- Öğrenci, verilen bir matematiksel modeli tam tasfir yöntemi ile çözebilir.
4- Klasik maksimizasyon, klasik olmayan maksimizasyon ve minimizasyon problemlerini simpleks yöntemi ile çözer.
5- Verilen problemin dualini alır ve bunun anlamını bilir.
6- Öğrenci teknik problemleri (özel durumları) tanır.
7- Öğrenci, Dualitenin anlamını ve bir matematiksel modelin dualini almayı bilir.
8- Öğrenci, bir matematiksel modelde karar değişkenlerinin kat sayıları ile sağ taraf sabitlerinin hassasiyet analizini yapar.
9- LİNDO paket programını kullanabilir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hocanın ders notu.
Yardımcı Kaynaklar Cemal Özgüven. Doğrusal Programlama.

Ders ile ilgili dosyalar