Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > KAYNAK TARAMA VE BİLİMSEL YENİLİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAYNAK TARAMA VE BİLİMSEL YENİLİKLER Üçüncü düzey VCR 606 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHARREM EROL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı none
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı, doktora öğrencilerine seminer ve tez yazımı için kaynağın ne şekilde taranacağının öğretilmesidir.
Dersin tanımı akademik kaynak tarama ve bilimsel yeniliklerin takip edilmesi

Dersin içeriği
1- Kaynak tarama yöntemleri
2- Kaynak tarama yöntemleri
3- Kaynak tarama yöntemleri
4- Kaynak tarama yöntemleri
5- Kaynak tarama yöntemleri
6- Bilimsel yeniliklerin araştırılması
7- Bilimsel yeniliklerin araştırılması
8- Bilimsel yeniliklerin araştırılması
9- Bilimsel yeniliklerin araştırılması
10- Bilimsel yeniliklerin araştırılması
11- Bilimsel yeniliklerin araştırılması
12- Taranan kaynakların ve bilimsel yeniliklerin kullanım yöntemleri
13- Taranan kaynakların ve bilimsel yeniliklerin kullanım yöntemleri
14- Taranan kaynakların ve bilimsel yeniliklerin kullanım yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kaynak tarama yöntemlerinin anlaşılması
2- Yeni kaynakların değerlendirilmesi
3- Yeni kaynakların eski kaynaklar ile karşılaştırılması
4- Tez ve seminer için kaynakların düzenlenmesi
5- Tez yazımında kaynakların tartışılması
6- bilimsel yeniliklerin takibi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 8 64
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Day R. 1996, Bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır
Yardımcı Kaynaklar Enstitü tez yazım kuralları kitapçığı

Ders ile ilgili dosyalar