Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAMU HARCAMA HUKUKU |
Birinci düzey |
C-MLY315 |
Seçmeli |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UĞUR DÜNDAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UĞUR DÜNDAR,
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
KAMU HARCAMALARI YASAL PROSEDÜRLERİ VE GEREKLİLİKLERİNİ ÖĞRENMEK
|
Dersin tanımı
|
KAMU HARCAMALARI HUKUKİ ANALİZİ-5018 KMYKK
|
1- |
KAMU HARCAMA HUKUKU KAYNAKLARI
|
2- |
5018 KMYKK KAMU HARCAMA HUKUKU KAVRAMLAR,TANIMLAR VE İLKELER
|
3- |
5018 KMYKK KAMU HARCAMALARINDA SORUMLULAR VE SORUMLULUKLAR
|
4- |
5018 KMYKK KAMU HARCAMALARI SÜRECİ
|
5- |
5018 KMYKK KAMU HARCAMA SÜRECİNDE YER ALAN KURUMLAR
|
6- |
5018 KMYKK KAMU HARCAMALARI BELGELERİ
|
7- |
5018 KMYKK KAMU HARCAMALARI MUHASEBESİ VE MALİ İSTATİSTİKLER
|
8- |
VİZE SINAVI
|
9- |
KAMU MAL ve HİZMET ALIM VE KİRALAMA İŞLEMLERİ İLE KAMU YAPIM VE İNŞA İŞLERİ
|
10- |
KAMU SATINALIM VE KİRALAMA YÖNTEMLERİ: DOĞRUDAN TEMİN VE İHALE YÖNTEMLERİ
|
11- |
KAMUNUN TAŞINMAZ EDİNİMİ: KİRALAMA, SATINALMA VE KAMULAŞTIRMA
|
12- |
KAMU PERSONEL HARCAMALARI
|
13- |
KAMUNUN ÖZELLİKLİ HARCAMALARI
|
14- |
KAMU HARCAMALARININ DENETİMİ
|
15- |
5018 KMYKK KAMU HARCAMA SUÇ VE CEZA DÜZENLEMELERİ
|
16- |
FİNAL SINAVLARI
|
17- |
FİNAL SINAVLARI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
KAMU HARCAMA HUKUKU İLGİLİ YASAL MEVZUATI BİLİR ve KULLANIR
|
2- |
5018 KMYKK KAMU HARCAMA SÜRECİ İLKELERİ, İŞLEYİŞİ ve PROSEDÜRLERİNİ BİLİR
|
3- |
5018 KMYKK DEVLET MUHASEBESİ, MALİ İSTATİSTİKLER DÜZENLEMELERİNİ BİLİR
|
4- |
KAMUDA SATINALMNA, KİRALAMA, YAPIM ONARIM VE İNŞA SÜRECİNİ BİLİR
|
5- |
KAMU PERSONEL HARCAMALARI VE HARCIRAH MEVZUATINI BİLİR
|
6- |
KAMUNUN ÖZELLİKLİ HARCAMALARINA İLİŞKİN DÜZENLEMELERİ BİLİR
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
5018 Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi Kanunu (www.mevzuat.gov.tr)
Yaşar MEHTİBAY, Harcama Hukuku, Ankara: Orion, 2013.
Şafak Ertan ÇOMAKLI ve Deniz TURAN, Kamu Harcama Hukuku, Polis Akademisi Yayınları, 2016.
O. Sait ARCAKÖK vd. Açıklamalı 5018 KMYKK, Ankara: Muhasebat Kontrolörleri Derneği
Erkan KARAARSLAN, Kamu Harcama Hukuku, BEKAD Yayınları, 2015
Ahmet ARSLAN, Kamu Harcama Klavuzu, Ankara, 2015.
|
|