Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > DÜŞÜNCE TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÜŞÜNCE TARİHİ Birinci düzey SEC 100 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr.Ahmet YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu ders, özellikle felsefi düşünce bağlamında, batı ve İslam düşünürlerinin temel görüşlerini tanıtmayı, eleştirel bir tarzda ele almaya amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders düşünce tarihinde öne çıkan filozofları ve temel düşüncelerini eleştirel bir tarzda sunmayı amaçlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Felsefi düşüncenin alanı, özellikleri, önemi ve felsefe tarihinin genel şeması.
2- İlkçağ Yunan Felsefesi, Sokrates Öncesi Dönem
3- Sofistler ve Sokrates
4- Platon
5- Aristoteles
6- Hellenistik Dönem: Stoa Mektebi, Epikür Mektebi, Septisizm, Yeni Platonculuk
7- Ortaçağ Felsefesi: Augustinus, Anselmus
8- Ortaçağ Felsefesi: T. Aquinas, D. Scotus, W. Ockham
9- İslam Filozofları: Farabi, İ.Sina ve Gazali
10- Rönesans Felsefesi, Kopernik Devrimi, Machiavelli, T.Hobbes
11- 17.yy. Felsefesi: Descartes
12- Spinoza, Leibniz
13- 18.yy. Felsefesi: J.Locke, Berkeley, D.Hume
14- Kant ve Alman İdealizmi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Felsefenin temel problemlerini, konu alanlarını, felsefi düşüncenin genel özelliklerini ana hatlarıyla açıklayabilir.
2- Felsefi düşüncenin özelliklerini kavramakla ve felsefe tarihindeki farklı fikirleri tanımakla değişik konulara yaklaşım konusunda felsefi bir tutum, eleştirel bir yaklaşım sergileyebilir.
3- Batı felsefe tarihinin ilkçağ felsefesinden çağdaş felsefeye kadarki dönemini öne çıkan filozofları ve bunların temel fikirleri ile anlatabilir.
4- Batı felsefesinde öne çıkan filozofların düşünceleri ile, İslam düşünce tarihindekiler arasındaki bağlantıları değerlendirebilir.
5- Batı kültürünün temel dayanaklarını oluşturan temel felsefi kaynakları tanımakla, batı düşüncesini tanımak, anlamak ve değerlendirmek konusunda daha tutarlı bir bakış açısına sahip olur.
6- -----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     39
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bryan Magee, Felsefenin Öyküsü
Yardımcı Kaynaklar Macit Gökberk, Felsefe Tarihi. Alfred Weber, Felsefe Tarihi. Douglas J. Soccio, Hikmetin Yapıtaşları.

Ders ile ilgili dosyalar