Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DÜŞÜNCE TARİHİ |
Birinci düzey |
SEC 100 |
Seçmeli |
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr.Ahmet YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders, özellikle felsefi düşünce bağlamında, batı ve İslam düşünürlerinin temel görüşlerini tanıtmayı, eleştirel bir tarzda ele almaya amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders düşünce tarihinde öne çıkan filozofları ve temel düşüncelerini eleştirel bir tarzda sunmayı amaçlayan bir derstir.
|
1- |
Felsefi düşüncenin alanı, özellikleri, önemi ve felsefe tarihinin genel şeması.
|
2- |
İlkçağ Yunan Felsefesi, Sokrates Öncesi Dönem
|
3- |
Sofistler ve Sokrates
|
4- |
Platon
|
5- |
Aristoteles
|
6- |
Hellenistik Dönem: Stoa Mektebi, Epikür Mektebi, Septisizm, Yeni Platonculuk
|
7- |
Ortaçağ Felsefesi: Augustinus, Anselmus
|
8- |
Ortaçağ Felsefesi: T. Aquinas, D. Scotus, W. Ockham
|
9- |
İslam Filozofları: Farabi, İ.Sina ve Gazali
|
10- |
Rönesans Felsefesi, Kopernik Devrimi, Machiavelli, T.Hobbes
|
11- |
17.yy. Felsefesi: Descartes
|
12- |
Spinoza, Leibniz
|
13- |
18.yy. Felsefesi: J.Locke, Berkeley, D.Hume
|
14- |
Kant ve Alman İdealizmi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Felsefenin temel problemlerini, konu alanlarını, felsefi düşüncenin genel özelliklerini ana hatlarıyla açıklayabilir.
|
2- |
Felsefi düşüncenin özelliklerini kavramakla ve felsefe tarihindeki farklı fikirleri tanımakla değişik konulara yaklaşım konusunda felsefi bir tutum, eleştirel bir yaklaşım sergileyebilir.
|
3- |
Batı felsefe tarihinin ilkçağ felsefesinden çağdaş felsefeye kadarki dönemini öne çıkan filozofları ve bunların temel fikirleri ile anlatabilir.
|
4- |
Batı felsefesinde öne çıkan filozofların düşünceleri ile, İslam düşünce tarihindekiler arasındaki bağlantıları değerlendirebilir.
|
5- |
Batı kültürünün temel dayanaklarını oluşturan temel felsefi kaynakları tanımakla, batı düşüncesini tanımak, anlamak ve değerlendirmek konusunda daha tutarlı bir bakış açısına sahip olur.
|
6- |
-----
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
39
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bryan Magee, Felsefenin Öyküsü
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi. Alfred Weber, Felsefe Tarihi. Douglas J. Soccio, Hikmetin Yapıtaşları.
|
|