Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği (doktora) > MİKRODENETLEYİCİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRODENETLEYİCİLER Üçüncü düzey EM 344 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri için herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İLKER DALKIRAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İLKER DALKIRAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere ASM dilini kullanarak temel düzeyde mikrodenetleyici programlama kabiliyetinin kazandırılması
Dersin tanımı Microchip firmasının ürettiği PIC16F877A serisi mikrodenetleyicilerin genel yapısı, teknik özellikleri ve CCS C dilinde yazılmış örnek kodlar incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler hakkında temel bilgilerin verilmesi
2- PIC16F877A'' nın temel özellikleri
3- PIC16F877A'' nın hafıza haritası, özel amaçlı yazmaçları, osilatör tipleri
4- PIC16F877A'' nın giriş-çıkış birimleri
5- PIC16F877A'' ya bağlanabilecek harici donanımlar
6- PIC16F877A'' nın CCS C komutları
7- PIC16F877A üzerinde genel amaçlı giriş çıkış işlemleri
8- PIC16F877A üzerinde port çoğullama
9- PIC16F877A üzerinde zamanlama/sayıcı modülleri
10- PIC16F877A üzerinde kesmeler
11- PIC16F877A üzerinde CCP modülleri
12- PIC16F877A üzerinde ADC modülü
13- PIC16F877A ile ilgili örnek uygulamalar
14- PIC16F877A ile ilgili örnek uygulamalar
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
2- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Halk sağlığı alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve sentez ederek, özgün sonuçlara ulaşır.
4- Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapabilir.
5- Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
6- Halk sağlığı alanı ile ilgili çalışmalarda ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
7- Halk sağlığı alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
8- Halk sağlığı alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar veya ulusal/uluslar arası bir bilimsel toplantıda sunar.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
10- Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
11- Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular.
12- Uzman kişilerle halk sağlığı alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
13- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
14- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
15- Halk sağlığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri ülke gerçekleri doğrultusunda ve toplum yararına kullanır.
16- Temel yöneticilik bilgi ve becerilerine sahiptir.
17- Diğer sağlık disiplinleri ile ekip halinde çalışabilir ve ekibe liderlik edebilir.
18- Halk sağlığı alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
19- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Halk sağlığı uygulamaları ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20- Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireylere ve gruplara eğitim verebilir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı CCS C ile PIC Programlama, Serdar ÇİÇEK
Yardımcı Kaynaklar CCS C ile MICROCHIP PIC Programlama Kılavuzu, PICPROJE Çeviri Grubu

Ders ile ilgili dosyalar