Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > MİKRODENETLEYİCİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRODENETLEYİCİLER Birinci düzey EM 344 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri için herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İLKER DALKIRAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İLKER DALKIRAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere ASM dilini kullanarak temel düzeyde mikrodenetleyici programlama kabiliyetinin kazandırılması
Dersin tanımı Microchip firmasının ürettiği PIC16F877A serisi mikrodenetleyicilerin genel yapısı, teknik özellikleri ve CCS C dilinde yazılmış örnek kodlar incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler hakkında temel bilgilerin verilmesi
2- PIC16F877A'' nın temel özellikleri
3- PIC16F877A'' nın hafıza haritası, özel amaçlı yazmaçları, osilatör tipleri
4- PIC16F877A'' nın giriş-çıkış birimleri
5- PIC16F877A'' ya bağlanabilecek harici donanımlar
6- PIC16F877A'' nın CCS C komutları
7- PIC16F877A üzerinde genel amaçlı giriş çıkış işlemleri
8- PIC16F877A üzerinde port çoğullama
9- PIC16F877A üzerinde zamanlama/sayıcı modülleri
10- PIC16F877A üzerinde kesmeler
11- PIC16F877A üzerinde CCP modülleri
12- PIC16F877A üzerinde ADC modülü
13- PIC16F877A ile ilgili örnek uygulamalar
14- PIC16F877A ile ilgili örnek uygulamalar
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
2- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı CCS C ile PIC Programlama, Serdar ÇİÇEK
Yardımcı Kaynaklar CCS C ile MICROCHIP PIC Programlama Kılavuzu, PICPROJE Çeviri Grubu

Ders ile ilgili dosyalar