Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmasötik Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > TÜRKİYE’NİN FİZİKİ COĞRAFYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE’NİN FİZİKİ COĞRAFYASI İkinci düzey SBO 203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAMAZAN KOCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin amacı Türkiye’nin coğrafi konumu, jeolojik ve jeomorfolojik özellikleri, iklimi, toprakları, hidrografyası, bitki ve hayvan coğrafyası, çevre sorunları ve iklim değişimleri hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmak.
Dersin tanımı Türkiye’nin fiziki coğrafya konularını kavrama ve farkındalık kazanmak.

Dersin içeriği
1- Türkiye’nin coğrafi konumu
2- Türkiye’nin jeolojik ve jeomorfolojik özellikleri
3- Türkiye’nin iklimi
4- Türkiye’nin iklimi
5- Türkiye’nin toprak coğrafyası
6- Türkiye’nin toprak coğrafyası
7- Türkiye’nin Hidrografyası
8- Türkiye’nin Hidrografyası
9- Türkiye’nin Hidrografyası
10- Türkiye’nin bitki coğrafyası
11- Türkiye’nin hayvan coğrafyası
12- Türkiye’de çevre sorunları
13- Türkiye’de afetler
14- İklim değişmeleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye’nin coğrafi konumunu açıklar.
2- Türkiye’nin jeolojik ve jeomorfolojik özelliklerinin yaşam üzerine etkilerini değerlendirip, çıkarımda bulunur.
3- Türkiye’nin iklim özelliklerini insan yaşamı üzerine etkilerini değerlendirip, çıkarımda bulunur.
4- Türkiye’nin toprak coğrafyasını açıklar ve insan yaşamı üzerine etkilerini değerlendirir.
5- Türkiye’nin hidrografyasını açıklar ve değerlendirir.
6- Türkiye’nin bitki coğrafyasını, yaşanan sorunları ve insan yaşamı üzerine etkilerini araştırıp, değerlendirme yapar.
7- Türkiye’nin hayvan coğrafyasını, yaşanan sorunları ve insan yaşamı üzerine etkilerini araştırıp, değerlendirme yapar.
8- Türkiye’de çevre sorunlarının neler olduğunu ve insan yaşamı üzerine etkilerini araştırıp, değerlendirme yapar ve çözüm önerileri getirir.
9- Türkiye’de afetlerin neler olabileceğini, insan yaşamı üzerine etkilerini araştırıp, değerlendirme yapar ve sorunlara yönelik çözüm önerileri getirir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Akengin H. & Dölek, İ (Eds.)(2021). Türkiye’nin fiziki coğrafyası. Ankara: Pegem Akademi

Ders ile ilgili dosyalar