Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEKSTİL PAZARLAMA |
Birinci düzey |
KY 303 |
Seçmeli |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EBRU SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EBRU SÖNMEZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Tekstil ürünlerinin geliştirilmesi ve pazarlanması süreci hakkında gerekli bilgilerin verilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Tekstil ürünlerinin pazarlanmasındaki temel prensipler, Pazar alt birimlerinin belirlenmesi, Üretim stratejilerinin belirlenmesi, Fiyatlamanın ve dağıtım kanallarının belirlenmesi, Tekstil üreticileri ile tekstil ürünlerini kullanan işletmeler arasındaki iletişimin belirlenmesi, Tekstil ve Konfeksiyon ürünlerinin perakendecilere pazarlama kanalları.
|
1- |
Pazarlamanın Konusu, Kapsamı ve Gelişimi ve Pazarlama Çevresi
|
2- |
Stratejik Pazarlama Planlaması ve Pazarlamanın Rolü,Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi
|
3- |
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı, Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
|
4- |
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
|
5- |
Mamullerin sınıflandırılması,Yeni mamul geliştirme stratejileri,Mamulün hayat seyri stratejileri,Mamul farklılaştırma stratejileri
|
6- |
Tekstilde marka, ambalaj ve kalite stratejileri, Servis ve kalite stratejileri
|
7- |
Talep tahmin yöntemleri
|
8- |
Fiyat kavramı, Tekstilde fiyatlandırma sürecinde göz önünde tutulması gereken faktörler
|
9- |
Maliyete, talebe, rekabete yönelik fiyatlandırma, fiyat farklılaştırma
|
10- |
Tutundurma karması ve temel özellikleri, tutundurma bütçesi
|
11- |
Kişisel satış, satışçı çeşitleri, satışçıların bulunması, seçimi, eğitimi ve ücretlendirilmesi, reklamın amaçları, çeşitleri, reklam mesajı ve reklamın etkinliğini ölçme
|
12- |
Tekstilde Satış geliştirme metotları, Tanıtma ve halkla ilişkiler,Dağıtım kanalı alternatifleri ve dağıtım politikaları
|
13- |
Fiziksel dağıtım fonksiyonları,Doğrudan pazarlamanın amacı ve pazarlanma şekiller,E-Ticaret ve internette pazarlama stratejileri
|
14- |
Pazarlama bölümünün organizasyon şekilleri, yetki devri ve koordinasyon,Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekilleri,Hizmet Pazarlaması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Pazarlama kapsamını analiz etmek
|
2- |
Güncel pazarlama bilgi kaynaklarından yararlanmak
|
3- |
Pazar fırsatlarını değerlendirmek
|
4- |
pazarlama karmasının elemanlarını öğrenmek
|
5- |
Tekstilde mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım konularını bir bütün olarak kavramak
|
6- |
Tekstilde pazarlama stratejilerini değerlendirebilmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
|
|
3- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
|
|
4- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
|
|
5- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
|
|
6- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
|
|
7- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
|
|
8- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
|
|
9- |
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
|
|
10- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
|
|
12- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
|
|
13- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
|
|
14- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
|
|
15- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İsmet MUCUK; Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 17. Baskı, İstanbul, Nisan 2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• A. Hamdi İSLAMOĞLU, Temel Pazarlama Bilgileri, ABP Yayınevi, İzmit 2008.
• Cemal YÜKSELEN, Pazarlama (İlkeler- Yönetim- Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 8. Baskı, Ankara 2010
• ALTUNIŞIK. R., ÖZDEMİR. Ş., TORLAK. Ö., “Modern Pazarlama”, Değişim Yayınları, 2002, İstanbul, Türkiye
Tekstille ilgili yayınlanan makaleler ve dergiler
|
|