Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİN EĞİTİMİ BİLİMİNE GİRİŞ |
Üçüncü düzey |
FDB561 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. MUHAMMET ŞEVKI AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Din eğitimi biliminin temel kavramları, amaç ve görevleri, gelişim süreci, alt bilim dalları ve diğer bilimlerle ilişkisi konusunda öğrencileri bilgilendirmek.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste din eğitimi biliminin temel kavramları, amaç ve görevleri, gelişim süreci, alt bilim dalları ve diğer bilimlerle ilişkisi üzerinde durulmaktadır.
|
1- |
Din Eğitimi Bilimi'nin alanı, amacı, konusu ve görevleri.
|
2- |
Din Eğitimi Bilimi'nin araştırma metotları.
|
3- |
Din Eğitimi Bilimi'yle ilgili temel kavramlar.
|
4- |
Din Eğitimi Bilimi'nin konumuna ilişkin tartışmalar.
|
5- |
Din Eğitimi Bilimi'nin doğuşu ve gelişimini (Batıda ve Türkiye’de).
|
6- |
Din Eğitimi Bilimi'nin alt bilim dalları.
|
7- |
Din Eğitimi Bilimi'nin diline ilişkin tartışmalar.
|
8- |
Din Eğitimi Bilimi'nin başlıca problemleri.
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Din Eğitimi Bilimi'nin alanını, amacını, konusunu, görevlerini açıklar.
|
2- |
Din Eğitimi Bilimi'nin araştırma metotlarını açıklar.
|
3- |
Din Eğitimi Bilimi'ne ilişkin kavramları birbiri ile ilişkili olarak açıklar ve doğru bir şekilde kullanır.
|
4- |
Din Eğitimi Bilimi'nin diğer bilimler arasındaki yerini/onlarla ilişkisini gerekçeleri ile açıklar.
|
5- |
Din Eğitimi Bilimi'nin konumuna ilişkin tartışmaları değerlendirir.
|
6- |
Din Eğitimi Bilimi'nin doğuşu ve gelişimini (Batıda ve Türkiye’deki) açıklar.
|
7- |
Din Eğitimi Bilimi'nin alt bilim dallarının konu ve görevlerini açıklar.
|
8- |
Din Eğitimi Bilimi'nin diline ilişkin tartışmaları değerlendirebilir.
|
9- |
Din Eğitimi Bilimi alanındaki başlıca problemleri belirleyip analiz edebilir, değerlendirebilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
13
|
13
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
50
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Cemal Tosun; Din Eğitimi Bilimine Giriş; Pegem A Yay.; 2.B. Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. B. Bilgin, Din Eğitiminin Genel Eğitimdeki Yeri, AÜİFD, (dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/37/769/9768.pdf; 2. Nevzat Yaşar AŞIKOĞLU; “Din Eğitimi Biliminin Türkiye'de Bağımsız Bir Bilimsel Disiplin Olarak Doğuşu ve Gelişimi”, DİD, c. 30, 3. 6, Ankara 1994, s. 85-92.; 3. S. Akyürek; Din Öğretimi, Nobel Yayınları.
|
|