Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > ÖDÜL HEYKEL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖDÜL HEYKEL Birinci düzey HEYU407 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, anlatım, tartışma, uygulama
Dersin amacı Heykel nesnesinin sembolik anlatım özellikleriyle beraber metafor, alegori gibi anlatım yöntemleriyle olan ilişkisinin kavranması. Ödül heykel kapsamında geleneksel ve yeni tekniklerin deneyimlenmesi.
Dersin tanımı Heykel nesnesinin simgesel özelliklerinin incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2- Heykel nesnesinin sembolik özelliklerinin incelenmesi. Örnek eser anlatımı. Özgün proje eskizleri
3- Heykel nesnesinin metafor, metonimi, sinekdoş, alegori vb. anlatım yöntemleri ile incelenmesi. Örnek eser anlatımları. Özgün projelerin kavramsal çerçevelerinin sorgulanması
4- Heykel nesnesi ve ölçek ilişkisinin incelenmesi. Örnek eser anlatımları.
5- Özgün projelerin form-malzeme-teknik ilişkilerinin tartışılması
6- Özgün projelerin sergilenme özelliklerinin ve mekânsal ilişkilerinin tartışılması
7- Ödül heykel örneklerinin incelenmesi. Özgün projelerin tartışılması
8- Arasınav
9- Heykel nesnesinin sembolik özelliklerinin incelenmesi. Örnek eser anlatımı. Özgün proje eskizleri
10- Heykel nesnesinin metafor, metonimi, sinekdoş, alegori vb. anlatım yöntemleri ile incelenmesi. Örnek eser anlatımları. Özgün projelerin kavramsal çerçevelerinin sorgulanması
11- Heykel nesnesi ve ölçek ilişkisinin incelenmesi. Örnek eser anlatımları.
12- Özgün projelerin form-malzeme-teknik ilişkilerinin tartışılması
13- Özgün projelerin sergilenme özelliklerinin ve mekânsal ilişkilerinin tartışılması
14- Ödül heykel örneklerinin incelenmesi. Özgün projelerin tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Heykel sanatına ait geleneksel teknikler ve malzemelerle beraber yeni teknikleri ve malzemeleri kullanabilme.
2- Heykel nesnesine ait anlatım dillerini kullanabilme.
3- Ödül heykel kapsamına uygun yaratıcı ve özgün çalışmaları uygulayabilme.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Sanatçı katalogları

Ders ile ilgili dosyalar