Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ Birinci düzey RPD 103 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜrkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kasım KARAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kültürel antropoloji ile ilgili temel kavramları, ilkeleri ve kuramları öğretmek.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Antropolojinin temel konuları
2- Kültür kavramı
3- Kültürel antropolojinin tarihçesi
4- Kültürel değişme
5- kültür ve değerler
6- Kültürün ilişkili olduğu kavramlar: Dil, ekoloji, üretim biçimleri ve ekonomi
7- Toplumsal cinsiyet, evlilik, aile, akrabalık ve soy sistemleri;
8- sosyal organizasyonlar ve törenlerin simgesel anlamı
9- Din antropolojisi alanlarının RPD çerçevesinde ele alınması.
10- İletişim, ekonomi ve eğitim alanlarının RPD çerçevesinde ele alınması.
11- Film ve fotoğrafçılık alanlarının RPD çerçevesinde ele alınması.
12- Tarih ve gazetecilik alanlarının RPD çerçevesinde ele alınması.
13- hukuk, dil bilim, edebiyat ve tıp alanlarının RPD çerçevesinde ele alınması.
14- siyaset bilimi ve sosyoloji alanlarının RPD çerçevesinde ele alınması.
15- Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir bilim dalı olarak Antroplojinin tanımı konusu ve alanını kavrayabilme
2- Kültürel Antropolojinin konusu ve tarihsel gelişimini kavrayabilme
3- Kültürün tanımı, özellikleri, sınıflaması ve kültür teorilerini açıklayabilme
4- Toplumsal cinsiyet- kültür ilişkisini kavrayabilme
5- Kültür ve kültürle ilişkili kavramlar ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık arasında bağ kurabilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 3 6 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1)Bates, Daniel G. 2009. 21. Yüzyılda Kültürel Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, İstanbul Bilgi Ün. Yayınları. 2)Herzfeld, Michael. 2012. Antropoloji: Kültürde ve Toplumda Teorik Uygulama, Çev: Bülent Toksöz, Ankara, Say Yayınları. 3)Özbudun, S., B. Şafak, N. S. Altuntek. 2007. Antropoloji: Kuramlar, Kuramcılar, Ankara, DipnotYayınları. 4)Antropoloji ve Kültürel Antropolojiyle ilişkili tüm kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar