Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey TDE 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı TEZ DANIŞMANLARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK VE PRATİK
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencisine bağımsız araştırma yapma, sonuçları yorumlama ve yayınlama becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı Yüksek lisans öğrencisine bağımsız araştırma yapma, sonuçları yorumlama ve yayınlama becerisi kazandırmak. Yüksek lisans Tez Önerisinin hazırlanması, tezin projelendirilmesi ve kaynak temini, öğrencinin yönlendirilmesi,ortaya çıkan sorunların giderilmesi, gelişme raporlarının yazılması, tez yazımının planlanması

Dersin içeriği
1- TEZ YAZMA
2- TEZ YAZMA
3- TEZ YAZMA
4- TEZ YAZMA
5- TEZ YAZMA
6- TEZ YAZMA
7- TEZ YAZMA
8- TEZ YAZMA
9- TEZ YAZMA
10- TEZİN DEĞERLENDİRİLMESİ
11- TEZİN DEĞERLENDİRİLMESİ
12- TEZİN DEĞERLENDİRİLMESİ
13- TEZİN DEĞERLENDİRİLMESİ
14- TEZ SAVUNMA
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenci: bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır.
2- Kaynak tarama tekniklerini öğrenir.
3- Araştırma yöntemlerini öğrenir.
4- Bilimsel etik ilkelerini bilir.
5- Nasıl alıntı yapılacağını öğrenir.
6- Yönergeye uygun tez hazırlamayı öğrenir.
7- Çalıştığı konuda uzmanlık kazanır
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5- Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15- Felsefi literatüre katkıda bulunur
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 15 210
Ödevler 14 8 112
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 20 280
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ALANLA İLGİLİ KİTAP, DERGİ, MAKALE VE TEZLER
Yardımcı Kaynaklar ALANLA İLGİLİ KİTAP, DERGİ, MAKALE VE TEZLER

Ders ile ilgili dosyalar