Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > MUHASEBE STANDARTLARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MUHASEBE STANDARTLARI-I Üçüncü düzey İŞL 607 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AZZEM ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Şaban Uzay
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Görv. Selma Erdoğan
Dersin veriliş şekli Bir sonraki hafta anlatılacak konu başlığı öğrenciye söylenir. Öğrencinin belirtilen kaynakları okumuş ve özet çıkarmış halde derse gelmesi beklenir.
Dersin amacı Uluslararası muhasebe standartlarının bire bir tercümesi olan Türkiye muhasebe standartlarını tanıtmaktır.
Dersin tanımı Uluslararası muhasebe standartları dünya genelinde küreselleşmenin bir sonucu olarak ortak muhasebe dili olarak kabul edilmektedir. Ders kapsamında muhasebe standartları seti uygulama örnekleriyle birlikte tanıtılacaktır.

Dersin içeriği
1- Kavramsal çerçeve ve gerçeğe uygun değerin ölçümü (TFRS 13)
2- Finansal tabloların sunuluşu (TMS 1), ilişkili taraf açıklamaları (TMS 24), satış amaçlı elde tutulan duran varlıklar ve durdurulan faaliyetler (TFRS 5)
3- Nakit akış tabloları (TMS 7)
4- Faaliyet bölümleri (TFRS 8), hisse başına kazanç (TMS 33)
5- Gelir vergileri (TMS 12)
6- Ara sınav
7- Muhasebe politikaları (TMS 8), bilanço tarihinden sonraki olaylar (TMS 10)
8- Ara dönem finansal raporlama (TMS 34)
9- Hasılat (TMS 18)
10- Stoklar (TMS 10)
11- Finansal araçlar (MS 32 ve TFRS 9)
12- Maddi duran varlıklar (TS 16) ve yatırım amaçlı gayri menkuller (TMS 40)
13- Maddi olmayan duran varlıklar (TMS 38), varlıklarda değer düşüklüğü (TMS 36)
14- Kiralama işlemleri (TMS 17)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kavramsal çerçevenin tanıtılması
2- Muhasebe standartlarının Türkiye'deki mevcut muhasebe uygulamalarına getirdiği değişiklikler
3- Muhasebe standartlarının Türkiye'deki mevcut vergi uygulamalarına getirdiği değişiklikler
4- Türkiye'de muhasebe standartları ile ilgili mevzuat ve düzenleyici kurumlar
5- Reel sektörde faaliyet gösteren işletmeleri ilgilendiren muhasebe standartlarının neler olduğu
6- Muhasebe standartlarının ilk defa ugyulanması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Ümit Gücenme Gençoğlu, Selahattin Karapınar, Yıldız Özerhan, Türkiye Finansal Raporlama Standartları, Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (SAÜSEM), Eylül 2013.
Yardımcı Kaynaklar - Remzi Örten, Hasan Kaval, Aydın Karapınar, Türkiye Muhasebe - Finansal Raporlama Standartları, Gazi Kitabevi. - Yıldız Özerhan, Serap Yanık, IFRS / IAS ile Uyumlu TMS / TFRS, TÜRMOB Yayınları, No: 377.

Ders ile ilgili dosyalar