Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > OKUMA BECERİLERİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OKUMA BECERİLERİ 1 Birinci düzey AÖP 103 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Almanca
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Almanca okuduğunu anlama becerisi, değişik okuma teknik ve stratejileri, metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlam ilişkilerini çözümleme.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Kenntnisse vermitteln, wie dieses Seminar gestaltet wird.
2- -Lesen als Verstehen
3- -Der König der Mathematiker
4- -Die Buddenbrooks
5- -Hat das Fernsehen an allem Schuld?
6- -Harry Potter kommt um Mitternacht. -Auch Blinde können sehen.
7- -Ein Notenschlüssel aus Brot. -Von Köln nach Düsseldorf.
8- Zwischenprüfung
9- -Lachen ist gesund -Ein total vernetztes Haus.
10- -Auf hoher See. -Musik, Musik, Musik
11- -Wunderkinder -Die Technik beisst auch Maedchen nicht.
12- -Max und Moritz -Die Arena auf Schalke
13- -Die Currywurst -Die Fensterscheiben wackelten
14- -Üben, üben, üben -Informationsgesellschaft und Sozialstaat
15- Finalprüfung
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yabancı dilde okuma becerisini geliştirir. - Basit metinleri ses ve vurgulama açısından doğru olarak yüksek sesle okuyabilir. - Basit metinleri genel hatlarıyla açıklar. - Gittikçe hızlanan bir okuma temposu edinir.
2- Yabancı dilde anlama becerisini geliştirir. - Metindeki ana fikir ve yardımcı fikirleri bulabilir.
3- Yabancı dilde yazma becerisini geliştirir. - Sözlü olarak anlatabildiklerini, dil bilgisi ve yazım kuralları açısından doğru yazar. - Dinlediği sözcük, tümce ve düzeyine uygun kısa metinler yazar. - Başlangıcı verilen basit öykülerin devamını tamamlar.
4- Değişik türde Kompozisyonları tanıyıp, örnek kompozisyonlar yazar. Dinleme becerisi geliştirir. - Birini dinlerken not alır. - Özet çıkarır. - Aynı görüşte ya da karşıt görüşte olduğunu belirtir.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     57
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hüseyin Arak: Prüfungsfragen für Deutsch, Hacettepe-TAŞ yay, Ankara 2009.
Yardımcı Kaynaklar http://www.lesenonline.de/themen_lesen.php?id=523 http://www.audilex.de/ http://www.lernspiele.at/lese2000.html http://www.chromis.de/main.php?sn=41&product=3

Ders ile ilgili dosyalar