Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Parazitoloji (yüksek Lisans) > MOLEKÜLER TANI TEKNİKLERİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOLEKÜLER TANI TEKNİKLERİNE GİRİŞ İkinci düzey VBK 548 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÜLFET ÇETİNKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÜLFET ÇETİNKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı moleküler tanı yöntemlerini ve bunların Biyokimya alanına uygulamasını öğrenmek.
Dersin tanımı Moleküler tanı yöntemlerini ve uygulama alanlarını bilir.

Dersin içeriği
1- DNA, RNA ve genlerin organizasyonu
2- Replikasyon, transkripsiyon ve protein sentezi
3- Mutasyon ve genlerin yeniden düzenlenmesi
4- Protein temelli moleküler tanı
5- Nükleik asit temelli moleküler tanı
6- DNA ekstraksiyonu
7- Ara sınav
8- RNA ekstraksiyonu
9- Amplifikasyon
10- DNA sekanslama
11- Kromozomal ve ekstra kromozomal DNA restriksiyonu
12- Görüntüleme
13- PCR temelli tiplendirme
14- Moleküler tiplendirme metotlarının değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücreler, makromoleküller, protein yapısı ve fonksiyonları ile nükleik asitlerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur
2- Prokaryotik ve ökaryotik kromozom yapılarını bilir
3- Moleküler tanı medotlarını sınıflandırır
4- Amaca uygun moleküler tanı metodunu seçer
5- Temel moleküler tanı medotlarını uygular
6- Moleküler testlerin sonucunu analiz eder
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
2- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
3- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
4- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
5- Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
6- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
9- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10- Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
11- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
12- Korunma ve kontrol yollarını bilir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı .
Yardımcı Kaynaklar .

Ders ile ilgili dosyalar