Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği(yl.yabanci Dil) > BİLİMSEL SONUÇLARIN SUNUMU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL SONUÇLARIN SUNUMU İkinci düzey AUB 537 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Turkce
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ NURTEN FİLİZ AK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR.ÜYESİ NURTEN FİLİZ AK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yuz Yuze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel sonuçların etkin bir şekilde yazımını ve sunumunu yapabilmeyi sağlamaktır. Bu yüzden verilerin en etkin kullanım biçimlerinden biri olan grafik hazırlama ve temel bilimler alanında en çok kullanılan yazım dili LaTeX uygulamaları yapılacaktır.
Dersin tanımı ---

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Verilerden grafik üretimi
3- Gnuplot Paket Programı ile uygulamalar
4- Python programlama diline giriş.
5- Python programlama dili ile çizim uyglamaları.
6- SuperMONGO Paket Programı ile uygulamalar
7- Bilimsel sonuçların raporlanması
8- LaTeX döküman yazım diline giriş, LaTeX ile uygulamalar (Rapor yazımı)
9- ARASINAV
10- Bir sunum nasıl yapılır.
11- LaTeX ile uygulamalar (Sunum hazırlamak)
12- Bilimsel özgeçmiş hazırlamak.
13- Bilimsel proje teklifi hazırlamak
14- YARIYIL SONU SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- --
2- --
3- --
4- --
5- --
6- --
7- --
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 7 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar