Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VATANDAŞLIK BİLGİSİ |
İkinci düzey |
SBO 206 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Vatandaşlık, devlet, demokrasi, insan haklarının tarihsel gelişimi öğretmek;yasama, yürütme ve yargı, anayasa ve hukuk devletinin işleyişini ve önemini ortaya koymayı ayrıca Türk devlet geleneğini ve Türkiye Cumhuriyeti devletinin temel esaslarını kavratmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Vatandaşlık ile ilgili temel kavramlar; insan ve toplum, toplum hayatını düzenleyen kurallar; temel
hak ve ödevler; anayasa, anayasal kurumlar, anayasal yaşam; Türk devlet geleneği, Türk millî kültürü, millî ve evrensel değerler ilişkisi; Türkiye Cumhuriyeti’nin temel nitelikleri ve yapısı; değişen
vatandaşlık anlayışı bağlamında Avrupa vatandaşlığı, küresel vatandaşlık ve yerel vatandaşlık; dijital
vatandaşlık gibi konularla genel bilgi verilir.
|
1- |
Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Vatandaşlık Bilgisi
|
2- |
TOPLUMSAL YAŞAMI DÜZENLEYEN KURALLAR
|
3- |
TOPLUMSAL KURUMLAR
|
4- |
Demokrasi, Demokrasinin Tarihçesi ve Demokrasi Türleri
|
5- |
Devlet Şekilleri ve Hükümet Sistemleri
|
6- |
İNSAN HAKLARI
|
7- |
Arasınav
|
8- |
İNSAN HAKLARININ TARİHSEL GELİŞİMİ
|
9- |
Türk Anayasa Tarihi
|
10- |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti''nin Temel Özellikleri ve Temel Haklar
|
11- |
DEMOKRASİ ve DEMOKRASİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
|
12- |
Siyasi-Sosyal-Ekonomik Haklar ve Ödevler
|
13- |
Yasama-Yürütme ve Yargı
|
14- |
Türkiye Cumhuriyeti''nin idari yapısı
|
15- |
DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Vatandaşlık kavramını açıklar
|
2- |
Devlet kavramını açıklar
|
3- |
Vatandaşlık ve devlet kavramları arasındaki ilişkiyi açıklar
|
4- |
İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar.
|
5- |
Temel insan hakları, ve insan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşları açıklar
|
6- |
İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar.
|
7- |
Demokrasi kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar.
|
8- |
Türk anayasa tarihinin gelişimini değerlendirir.
|
9- |
Türkiye Cumhuriyetinin devlet ve idari yapısını açıklar.
|
10- |
Öğretmen adaylarının gelecek nesillere iyi birer vatandaş olmaları hususunda yapmaları gerekenleri açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof.Dr.RemziY.Kıncal,Vatandaşlık Bilgisi,Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2015. ISBN:6051332543
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yuvacı, İ., Şeker, G., Çakıcı, S., Demir, S. B. (2015). Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Anı Yayıncılık.______________
Merey, Z. (2016). Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Pegem Akademi
|
|